Domů > Spomocník > Články s klíčovým slovem „konstruktivismus“

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (31)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 31 položek
Základní vzdělávání Spomocník
13. 5. 2024 0x 499x
Kognitivní zátěž podle Alfie Kohna
Zpráva o tom, jak vidí kognitivní zátěž původně americký učitel, nyní známý spisovatel, bloger a zvaný řečník zabývající se již desítky let pedagogikou kritizující tradiční výukové postupy.
Základní vzdělávání Spomocník
11. 12. 2023 0x 1222x
Vzdělávání podle Katie Novak
Zpráva o poznatcích získaných výzkumem, studiem a praxí americké odbornice na inkluzi ve vzdělávání, lektorky a profesorky University of Pennsylvania Katie Novak, která zkoumá principy Universal…
Základní vzdělávání Spomocník
5. 6. 2023 0x 1606x
Kdy je technologie přínosná
Zpráva o závěrech výzkumnice University of Washington, která v dvojroli (je zároveň matkou) zkoumá, jak vhodným způsobem využívat digitální technologie tak, aby umocňovaly rozvoj dítěte.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 6. 2022 0x 1367x
5Di model zavádění tvořivého myšlení
Třetí díl seriálu o tvořivém myšlení, tentokrát ukazující jeden z konkrétních postupů jeho využití při přípravě dospělých.
Základní vzdělávání Spomocník
7. 3. 2022 0x 2105x
Je učení vidět? Polemika Johna Hattieho a Steena Larsena
Zpráva o polemice vyvolané profesorem filozofie Steenem Larsenem z dánské Aarhus University namířené proti hojně citovaným závěrům výzkumu světoznámého ředitele Melbourne Education Research Institute…
Základní vzdělávání Spomocník
30. 9. 2021 0x 1896x
Konstrukcionismus a umělá inteligence
Teoretický pohled na výuku rozvíjející informatické myšlení založený na zprávě dvou oxfordských vědců v souvislosti s integrací umělé inteligence ve formě strojového učení do výuky.
Základní vzdělávání Spomocník
26. 4. 2021 0x 3202x
Role technologií při formativním hodnocení
Zamyšlení nad rolí technologií při formativním hodnocení žáků založené na vědeckém ověření skutečnosti, že každý má jiné vlastnosti i výchozí podmínky při učení. Sleduje využití technologií v rámci…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 12. 2020 0x 3575x
Do jaké míry je mezioborový přenos kompetencí možný?
Zamyšlení nad vlastnostmi jedné z nejvýše postavených kompetencí, nad tím, jak by se mohla získávat a jak bychom s ní měli zacházet při přípravě revize RVP.
Základní vzdělávání Spomocník
30. 11. 2020 0x 4178x
Nezdařená disrupce podle Reicha
Informace o nové knize známého vědce MIT Justina Reicha, v níž vysvětluje svůj postoj k opakovaně se vyskytujícím mediálně zajímavým zprávám o skokové transformaci školství díky využití technologií.
Základní vzdělávání Spomocník
29. 10. 2019 0x 4929x
Badatelsky orientovaná výuka podle Crocketta
Zpráva o práci mezinárodně působícího specialisty na transformaci vzdělávacích systémů s cílem lépe připravovat lidi na budoucnost – tj. vychovávat tzv. „globální digitální občany“.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 10. 2018 0x 5624x
Co bylo špatně
Zamyšlení nad současnými problémy vzdělávacích technologií, které souvisejí s vývojem pedagogiky v minulém století.
Základní vzdělávání Spomocník
22. 1. 2018 0x 8993x
Vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018
Přehledový článek, který shrnuje předpokládaný vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018 na základě vyjádření amerických expertů pro eSchool News.
Zobrazeno 12 z 31 položek