Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Platformy a systémy pro školní komunikaci a spolupráci |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
1 komentář |
04. 09. 2020 |
3868 |
Anotace | Studie shrnující vlastnosti nástrojů pro podporu výuky prostřednictvím technologií (hybridní, distanční, na dálku), které by měly být součástí v praxi používané jednotné školní platformy. Jedná se o znalosti, bez nichž se neobejde žádný školní ICT metodik, a v naší současné situaci se hodí i všem učitelům. | Poslední komentář | Kde je ČŠI se svým Moodle? (InspIS E-learning). Pouze nevyužitá šance ČŠI pozitivně pomoci školám. |
---|
|
Esport ve škole |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
16. 12. 2019 |
1731 |
Anotace | Článek vysvětluje poměrně nový fenomén zvaný esport (organizovaná soutěž v hraní poč. her) a na základě volně dostupného kurzu Microsoftu pro učitele rozebírá možnosti jeho využití ve výuce. | Poslední komentář | |
---|
|
Digitální stopa učitele – díl 2.: LinkedIn |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
25. 09. 2019 |
2810 |
Anotace | Seriál se zaměřuje na různé sféry online světa a ukazuje, kde, jak a proč je dobré vytvářet digitální stopy. Druhý díl se věnuje profesní sociální síti LinkedIn. | Poslední komentář | |
---|
|
Co dokáží stroje schopné hlubokého učení |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
25. 04. 2016 |
9353 |
Anotace | Komplexní informace o stavu vývoje technologií umělé inteligence disponujících schopností tzv. "hlubokého učení". Mají celou řadu souvislostí se vzděláváním lidí. | Poslední komentář | Jak Google aplikuje hluboké učení na YouTube - Deep neural networks for YouTube recommendations. |
---|
|
Udělejte ze svých prezentací interaktivní výukový materiál |
 | Mgr. Petr Němec |
|
|
|
| |
4 komentáře |
15. 12. 2014 |
11295 |
Anotace | Inspirace jak z powerpointové prezentace udělat interaktivní výukový materiál použitelný k samostatnému studiu vhodná pro technologicky zdatnější učitele. | Poslední komentář | Každý ví, co znamená FBI, CIA, KGB nebo Gestapo, ale kdo dokáže správně rozvinout zkratky do plných názvů? Souhlasím s panem Ruskem, že spolu se symboly bychom měli uchovávat i kontinuitu jejich významu a nepoužívat jakýkoli symbol k označení čehokoli. Nicméně podotýkám, že právě mně bývá na portálu RVP vytýkáno, že mi vadí významové kotrmelce v používání slov digitální, elektronický, informatický. Ve srovnání s tím je použití nerozvinuté zkratky prkotina. Ale co můžeme čekat, když maturita už dávno přestala být zkouškou zralosti, když ze všeobecného vzdělání se dělá odporný guláš pro ty, kteří se nehodí k žádnému jinému vzdělání (případně jsou vůbec nevzdělatelní)? Ztráta kontinuity významů vede k zhloupnutí. Ale úmyslná výchova k zhloupnutí je výchovou nikoli k hlouposti, ale k hlupáctví. A jak se přibiližuju ke konci života, přestává mi být lhostejné, jaké svinstvo si ještě nechám naložit na hřbet, jinak by se mi fakt těžko umíralo. |
---|
|
Vyprávěj svůj příběh digitálně 2014 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
18. 06. 2014 |
3584 |
|
Cloudová úložiště – OneDrive |
 | Karel Albrecht |
|
|
|
| |
|
26. 02. 2014 |
9373 |
Anotace | Třetí díl seriálu o možnostech ukládání dat online, jež se pomalu ale jistě stávají standardem pro technologie s přístupem do internetu. Tento díl se věnuje nástroji Microsoft OneDrive. | Poslední komentář | |
---|
|
Volba operačního systému pro školní tablety |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
|
13. 01. 2014 |
8384 |
Anotace | Chcete pořídit do školy tablet a nevíte, jestli iPady, tablety s Androidem nebo s Windows? Je pro Vás svět tabletů zatím nepřehledný? V článku se pokusíme popsat, o čem je vhodné přemýšlet a na co si dát při výběru tabletové platformy pozor. Částečně se věnujeme i volbě konkrétního typu tabletu. | Poslední komentář | |
---|
|
ICT kompetence učitele v kontextu vzdělávání pro 21. století |
 | Lukáš Kotek |
|
|
|
| |
3 komentáře |
21. 02. 2013 |
6081 |
Anotace | Článek v návaznosti na konferenci o technologiích ve vzdělávání Microsoft Partners in Learning 2012 Global Forum řeší, jaký by měly její výsledky mít dopad na kompetence a přípravu učitelů. | Poslední komentář | Bořivoj Brdička: Ještě jednou děkuji za milá slova. K otázce ohledně toho, jak dostat tyto věci k zodpovědným činitelům. Asi to bude těžké. Nicméně domnívám se, že na mnoha k tomuto relevantních pozicích v minulosti seděli lidé, kteří byli schopní prosazovat ve vzdělávání v oblasti ICT rozumný přístup a věřím, že byli i otevření různým názorům. Ať jsem konkrétní - měl jsem možnost se seznámit s přípravou maturity z ICT a věřím, že to byl krok nadějným směrem (byť netvrdím, že krok zcela v duchu mého článku). Bohužel, způsob, kterým se ministerstvo s touto prací vypořádalo (a lidmi), mě - v kontextu v úvodu zmíněné otázky - naplňuje spíše skepsí.
Martin Rusek: Toť otázka. Pakliže bereme ICT pouze jako něco "upotřebitelného" v rámci jiných oborů, pak by bylo prolnutí a zánik asi možný (byť, jak i píšu v článku, nejsou mnohé dílčí vzdělávací oblasti v ICT natolik univerzální a tak samy o sobě nezávislé, že je lze vyčlenit?). Ale vnímám tu jednu důležitější věc. V okamžiku, kdy naše základní kurikulární dokumenty pracují spíše se schopnostmi než znalostmi a je zdůrazňován přesah jednotlivých předmětů, není vůbec členění našich studijních oborů striktně na IT, chemii apod. už poněkud přežité? Idea oboru "Science", který by v sobě zahrnoval právě třeba předtím zmíněné obory plus, řekněme, matematiku je svůdná.
|
---|
|
Výukové aktivity pro rozvoj dovedností 21. století |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
|
20. 02. 2013 |
7509 |
Anotace | Autor představuje soubor dovedností pro 21. století a nový nástroj charakterizující výukové aktivity, jejichž realizace vede u žáků k rozvoji těchto, stále častěji zmiňovaných dovedností. Nástroj vznikl díky výzkumu společnosti Microsoft a byl představen na jedné z největších konferencí o technologiích ve vzdělávání Partners in Learning 2012 Global Forum konané v Praze. | Poslední komentář | |
---|
|