Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jsou žáci připraveni uspět v propojeném světě? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
14. 12. 2020 |
625 |
Anotace | Zpráva o výsledcích modulu, který v PISA 2018 bez naší účasti ověřoval globální kompetence. | Poslední komentář | |
---|
|
Typy učitelů z pohledu vzdělávacích technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
20. 05. 2019 |
4505 |
Anotace | Zpráva doktoranda Kennetha Gravese z newyorské Columbia University, která přináší zajímavá zjištění o tom, jaký mají učitelé přístup k technologiím, a vysvětluje, proč se s jejich rostoucím využíváním výsledky žáků zhoršují. | Poslední komentář | Tyto skupiny nemusí být nutně ve vzájemném rozporu. Jsou učitelé, kteří spadají do 1) i 3), aniž by musela některá ze skupin výrazně převažovat. A je v takovém případě logické, že 1) je časově před 3).
Stejně je možné vnímat i 1) a 4). |
---|
|
Role školy v přípravě na budoucnost |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
02. 01. 2018 |
2663 |
Anotace | Zpráva o tom, jak si budoucí vývoj školství představují odborníci, kteří publikují v blogu prestižního World Economic Forum. | Poslední komentář | Že nějaký bavič z Technology, Entertainment and Design mluví "v podobném duchu jako Stephane Kasriel" sice není úplně nezvratný důkaz, že také Kasrielovy výroky jsou jalové povídání určené k obveselení zábavychtivého publika, ale rozhodně to lze považovat za dosti silné varování, že se Kasriel pohybuje na hranici serióznosti. |
---|
|
PISA 2018 a globální kompetence |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
30. 01. 2017 |
8270 |
Anotace | Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD PISA směrem ke kompetencím pro 21. století a naší připraveností na tyto změny reagovat. | Poslední komentář | Zdá se, že \"England and US\" posílí řady těch totálně naivních myslitelů.
Copak to může znamenat? Že by nechtěli vyřešit problémy? Že by se nechtěli vyhnout střetu? Nebo jsou ty pisánské \"kompetence\" jenom nesmyslné plácnutí do vody? |
---|
|
Třetí propast podle OECD |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
08. 09. 2016 |
5373 |
Anotace | Článek informuje o nové zprávě OECD PISA Infocus zabývající se rozdíly ve využívání internetu 15letými žáky v závislosti na jejich socio-ekonomickém statusu. | Poslední komentář | Ad E Kocourek 0.09.16 8:34:
Všiml jsem si určité změny v tomto Vašem komentáři oproti některý komentářům minulým: zde používáte v argumentaci termín "selský rozum", zatímco jinde to byl "zdravý rozum". Je za tím nějaká hlubší příčina nebo se jedná jen o terminologickou nuanci bez významových rozdílů? |
---|
|
5 cyklických chyb profesora Zhao |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
11. 01. 2016 |
2136 |
Anotace | Informace o nové knize profesora University of Oregon Yonga Zhao (a kol.), která nám ukazuje, jaké chyby při implementaci vzdělávacích technologií děláme a jak bychom je měli eliminovat. | Poslední komentář | |
---|
|
OECD: Žáci, počítače a učení |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
29. 09. 2015 |
5218 |
Anotace | Informace o studii OECD, která na základě výsledků PISA analyzuje úspěšnost využití technologií k učení, a to včetně toho, jak se to daří školám. | Poslední komentář | Ještě přidám reakci Audrey Watters, která přináší další odkazy na zcela zcestné zprávy z médií a zjištění OECD fundovaně vykládá. Je s mými závěry zcela v souladu. http://hackeducation.com/2015/09/17/oecd-ed-tech/ |
---|
|
Výzkum počítačové a informační gramotnosti ICILS 2013 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
26. 11. 2014 |
8542 |
Anotace | Zpráva o výsledcích šetření ICILS 2013 zabývajícího se počítačovou a informační gramotností žáků, v němž skončila ČR na prvním místě, spojená s komentářem reflektujícím osobní názor autora. | Poslední komentář | Smutné na té počítačové a informační gramotnosti je, že právě ti, kteří o tom nejvíc mluví, nevědí, co je to informace. Gramotnost je víc než jen ovládání nástrojů. Kdekdo chce něco nebo někoho ovládat. \"Proč je Apollón Apollónem a proč je bůh a proč má nad vchodem do chrámu napsáno γνῶθι σεαυτόν, když to stejně nikdo nečte?\" |
---|
|
Příprava nového amerického plošného testování |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
12. 11. 2012 |
4687 |
|
Testování ICT dovedností v ČR |
 | Ondřej Neumajer |
|
|
|
| |
5 komentářů |
19. 09. 2012 |
6080 |
Anotace | V článku autoři předkládají základní informace a srovnání několika konceptů a projektů ověřování ICT dovedností žáků, které v současné nebo velmi blízké budoucnosti v České republice probíhají, resp. proběhnou. | Poslední komentář | Představa, že by se této kratochvíli povinně podrobovaly osoby s akademickým titulem v daném oboru a specializaci, ve zdejších končinách potichu vyvanula. Ani nemám v úmyslu podstoupit to dobrovolně. Ale čistě teoreticky, pro případ, že by s tím nápadem zase někdo přišel, pane Ocenasku, poraďte to správné testovací středisko, kde mě nechají dělat modul M6 na produktu Firefox (plus, samozřejmě, nějaký vhodný editor). V praxi to tak dělám. |
---|
|