Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak na hybridní výuku podle Spencera |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
08. 02. 2021 |
985 |
Anotace | Hybridní výuka se stává samozřejmostí našich škol. Teoreticky si snad již uvědomujeme, že se liší od čistě prezenční nejen cíli, ale i postupy. Podívejme se, jak metodiku hybridní výuky navrhuje známý odborník z USA John Spencer. | Poslední komentář | |
---|
|
Digitální wellbeing pro Strategii 2030+ |
 | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
|
21. 09. 2020 |
1861 |
Anotace | Zpráva o stavu porozumění podstatě digitálního wellbeingu v souvislosti s počátkem činnosti pracovní skupiny, která bude toto téma řešit v rámci projektu Partnerství. Hlavním jejím cílem je podpořit realizaci naší státní školské Strategie 2030+. | Poslední komentář | |
---|
|
4 mýty o budoucnosti podle Spencera |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
27. 04. 2020 |
1043 |
Anotace | Článek předkládající myšlenky profesora George Fox University v Oregonu Johna Spencera, který ukazuje, kam bychom měli nasměrovat využití vzdělávacích technologií, a vysvětluje rozdíl mezi skutečnou inovací výuky a neodůvodněným nasazováním technických novinek. | Poslední komentář | |
---|
|
Od cvičení opakováním přes náhodu k vlastnímu výběru |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
|
09. 09. 2019 |
1653 |
Anotace | Druhá část zprávy s výběrem zajímavých poznatků z kurzu The Science of Learning amerického experta na tvořivé myšlení A. J. Julianiho. | Poslední komentář | |
---|
|
Od stylů učení k mentálním modelům |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
1 komentář |
02. 09. 2019 |
2552 |
|
Abeceda tvořivosti podle Laury Fleming |
 | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
|
25. 02. 2019 |
1934 |
Anotace | Zatím poslední z řady pomocných metodických materiálů na podporu zavádění modelu tvořivého myšlení do výuky. Inspiraci tentokrát přináší odbornice z New Jersey Laura Fleming. | Poslední komentář | |
---|
|
Hodina géniů podle A. J. Julianiho |
 | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
|
18. 02. 2019 |
4590 |
Anotace | Třetí ze čtyř příspěvků, které se věnují zavádění metodiky tvořivého myšlení do praxe. Tento ukazuje, jak tvořivé myšlení aplikuje jeden z největších expertů na danou problematiku A. J. Juliani z americké Pensilvánie. | Poslední komentář | Hezký námět na tvořivou aktivitu od Johna Spencera. Nazval ji The Mysterious Train (Tajemný vlak). Úkolem je vybrat ze svého života pár událostí, které je třeba popsat ve formě pohledu z okna při jízdě vlakem se zastávkami. Vtip je v tom, že vlak jede z minulosti přes přítomnost až do budoucnosti.
https://youtu.be/LoXb3P0LPiA |
---|
|
Propast tvořivosti podle Johna Spencera |
 | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
1 komentář |
11. 02. 2019 |
2343 |
Anotace | Druhý ze čtyř příspěvků zabývajících se zaváděním metodiky tvořivého myšlení do praxe. Tento se věnuje přednímu americkému odborníkovi z Oregonu Johnu Spencerovi. | Poslední komentář | Spencerovy náměty na žákovskou tvorbu podcastů: Podcasting Can Work in Any Subject |
---|
|
Tři posuny George Courose |
 | Bořivoj Brdička |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
|
04. 02. 2019 |
3193 |
Anotace | První ze čtyř příspěvků věnovaných zavádění metodiky tvořivého myšlení do praxe. Tento seznamuje s prací kanadského profesionálního inovátora výukových postupů a propagátora tvořivého myšlení George Courose. | Poslední komentář | |
---|
|
Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století |
 | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
2 komentáře |
27. 04. 2017 |
7723 |
Anotace | Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky. Jedná o zcela typický postup transformace školy naplňující požadavky současného vývoje společnosti. | Poslední komentář | Natasha Iskander - Design Thinking Is Fundamentally Conservative and Preserves the Status Quo Kritika modelu tvořivého myšlení, hlavně proto, že nejde o nic nového. To je asi pravda, ale to mi nijak bebrání tuto metodiku i nadále doporučovat jako nosnou pro modernizaci výuky směrem k naplňování cílů 21.st. |
---|
|