Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Digitální občanství podle Common Sense |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
15. 06. 2020 |
1655 |
Anotace | Informace o existenci kurikula americké neziskovky Common Sense, které pokrývá výuku tematiky digitálního občanství od MŠ až po SŠ, jež má přesah jak do mediální výchovy, tak do digitální gramotnosti. | Poslední komentář | Máte-li zájem, ze stolu byl pořízen záznam - https://youtu.be/TjRQh2fHJ0c. Nemusíte ale ztrácet 2 h drahoceného času. To hlavní vám řeknu jednou větou. Naše školy nebudou v dohledné době schopny v dostatečné míře zvyšovat mediální gramotnost žáků. |
---|
|
Výuka digitálního občanství podle Googlu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
16. 03. 2020 |
1304 |
Anotace | Upoutávka na volně dostupný materiál vytvořený firmou Google obsahující 5 výukových lekcí věnovaných digitální gramotnosti žáků na úrovni 2. st. ZŠ včetně doprovodného webu a hry fixující získané poznatky. Obsah může sloužit jako zdroj nápadů pro naše učitele. | Poslední komentář | |
---|
|
Gartner: 10 důvodů, proč technologie mění to, co znamená být člověkem |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
24. 02. 2020 |
1834 |
Anotace | Zajímavá zpráva známé poradenské agentury Gartner popisující budoucnost lidstva v souvislosti s technologiemi, která má určitý dopad na školství. | Poslední komentář | |
---|
|
Budoucnost škol podle WEF |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
10. 02. 2020 |
1599 |
Anotace | Informace o zprávě Světového ekonomického fóra, která popisuje, jak by měla vypadat škola budoucnosti připravující žáky na existenci v éře průmyslu 4.0. | Poslední komentář | |
---|
|
Výzkum Common Sense |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
27. 06. 2019 |
1947 |
Anotace | Zpráva o výzkumu kalifornské neziskovky Common Sense Media, který zjišťoval stav využití technologií na vzorku 1200 amerických učitelů. | Poslední komentář | |
---|
|
Co je In a co Out podle ISTE |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
08. 10. 2018 |
4412 |
Anotace | Jak vzdělávací technologie ovlivňují výuku z pohledu pedagoga. Nová zpráva ISTE (International Society for Technology in Education). | Poslední komentář | Řekl bych, že v tomto případě by se hodilo přirovnání k finskému nepovinnému psaní rukou. Včichni víme, že to občas potřebujeme, ale výuka se musí koncentrovat na něco trochu jiného. Jsem si jist, že ISTE nenabádá učitele, aby mail zcela vypustili. Nakonec jsme díky schopnostem našich žáků mailovat pořád nejlepší v mezinárodním srovnání ICILS 2013 (https://spomocnik.rvp.cz/clanek/19347/).
Nedá mi to, a musím vzpomenout profesora Kulta, který mi za bojkot přesného počítání na logaritmickém pravítku v roce 1973 dával na SPŠST 5 z matematiky. Spolužák Taraba měl již tenkrát jako první ve třídě kalkulačku. Já ji dostal až při nástupu na ČVUT. Diplomku jsem již dělal na programovatelné. Kdo si dnes vzpomene na to, jak technici počítali na log. pravítku? Historii milovný didaktik počtů si jen povzdechne, že se pomocí pravítka daly mnohem snadněji vysvětlovat souvislosti. |
---|
|
5 ISTE trendů pro tento školní rok |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
07. 09. 2017 |
4485 |
Anotace | Přehled aktuálních trendů z dílny ISTE, jimiž technologie ovlivňují školství. | Poslední komentář | Ad E Kocourek: Co si představit pod onou "nezanedbatelnou částí společnosti" a koho pod "nezvanými pachateli dobra"? |
---|
|
Common Sense Media |
 | Tamara Müllerová |
|
|
|
| |
|
08. 01. 2015 |
2938 |
Anotace | Informace o jedné zajímavé americké organizaci poskytující evaluační služby výukových materiálů, programů, a aplikací včetně na digitální gramotnost zaměřených metodických postupů. | Poslední komentář | |
---|
|
Příprava digitálního vzdělávání aneb když to staré potkává to nové |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
03. 11. 2014 |
4285 |
Anotace | Zpráva o dalším MOOC kurzu, který realizovala NC State College of Education s cílem nasměrovat koordinátory ICT, metodiky či kouče k co nejvhodnějším postupům integrace technologií do výuky. | Poslední komentář | |
---|
|