Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Badatelsky orientovaná výuka podle Crocketta |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
29. 10. 2019 |
1784 |
Anotace | Zpráva o práci mezinárodně působícího specialisty na transformaci vzdělávacích systémů s cílem lépe připravovat lidi na budoucnost – tj. vychovávat tzv. „globální digitální občany“. | Poslední komentář | |
---|
|
Cubanovy principy úspěšné reformy školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
22 komentářů |
21. 12. 2015 |
4640 |
Anotace | Přehled zásad pro úspěšné zavádění změn do školství známého emeritního profesora Stanfordu, vědce na poli vzdělávacích technologií Larryho Cubana. | Poslední komentář | Abych tu naši trochu \"zaťatou\" při s panem doktorem Kocourkem poněkud odlehčil: Zdá se mně, že tato pře získala postupně poněkud kocourkovský nádech (přirozeně slovo kocourkovský se zde týká bájného/scifistického Kocourkova, aby nedošlo k omylu).
A též chápu dr. Brdičku, že už se mu to nechce vůbec dále číst. Tohle je proto také můj poslední příspěvek v diskusi k tomuto tématu. |
---|
|
Průvodce vývojáře vzdělávacích technologií II. |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
20. 08. 2015 |
2427 |
Anotace | 2. díl zprávy o dokumentu vytvořeném v gesci amerického federálního ministerstva školství s doporučením určeným vývojářům výukových aplikací vhodných pro použití ve školách. | Poslední komentář | Digital Promise (americké centrum pro spolupráci školství, vědy a vývojářů výukového SW) připravilo zajímavou zprávu snažící se mapovat využití vědeckých pozanatků ve vývoji - Using Research in Ed Tech. |
---|
|
Průvodce vývojáře vzdělávacích technologií I. |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
6 komentářů |
19. 08. 2015 |
3153 |
Anotace | 1. díl zprávy o dokumentu vytvořeném v gesci amerického federálního ministerstva školství s doporučením určeným vývojářům výukových aplikací vhodných pro použití ve školách. | Poslední komentář | Pane Kocourku, rád bych v zájmu obecného pochopení věcí s vámi diskutoval, ale asi to nebude možné, pokud budete pokračovat v převracení toho, co říkám. Každý čtenář Spomocníka se může přesvědčit, že nepřbíráme poznatky ze zámoří nekriticky. V Evropě se můžete setkat s tím, že se běžně tyto poznatky přebírají a vydávají za vlastní. To neděláme.
S Nicky Banneman jste to už vysloveně přehnal. Článek je o práci Aleca Courose z Reginy a informuje o tom, co dělají jeho studenti. Dokonce i Aleca bych se zdráhal označit za vědce. Je mi vzorem učitele vzdělávacích technologií na VŠ. A všimněte si, že za vědce jsem nikdy neoznačil ani sám sebe. |
---|
|
Zapomínání podle Richardsona |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
15. 03. 2012 |
4277 |
Anotace | Článek předkládá konkrétní doporučení Willa Richardsona na to, co bychom se měli v roli učitelů odnaučit. | Poslední komentář | Místo konkrétního příkladu bych raději uvedl jisté zobecnění, a sice tvrzení, že proces odnaučování (popsaný v článku) úzce souvisí s našimi návyky, resp. s procesem neustálého prověřování těchto návyků a jejich přepisováním v případě, že již nevyhobují. Více v knize Petra Pacovského, Člověk a čas, zde: http://goo.gl/cq46R , strana 109. |
---|
|
15 zásad angažovaných sardinek |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
06. 09. 2010 |
3730 |
Anotace | Doporučení formulovaná kanadskou komunitou moderních učitelů Committed Sardine s cílem zkvalitnit výuku a přizpůsobit ji současnosti. | Poslední komentář | |
---|
|
Sedm ctností plně zapojeného účastníka sítě |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
23. 11. 2009 |
2232 |
Anotace | Sedm ctností pro ty jedince, kteří se snaží své spojení s ostatními prospěšně využívat, tak jak je formuloval známý propagátor konektivismu coby nové vzdělávací teorie Stephen Downes. | Poslední komentář | |
---|
|
Deset doporučení pro školu 21.st. podle IDEO |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
05. 05. 2009 |
5223 |
Anotace | Článek informuje o mimořádně důležitých kvalifikovaných doporučeních, které školám dává jedna ze špičkových poradenských společností světa IDEO. | Poslední komentář | |
---|
|