Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "konektivismus"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Jak roste oddenek?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Stručný výtah z článku D. Cormiera Rhizomatic Education: Community as Curriculum, v němž autor buduje koncept tzv. „oddenkového“ učení – jako protikladu hierarchizovaného „stromového“ učení.
Autor Karel Zavřel

Bloomova taxonomie pro kreativní prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
1. díl seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů popisuje analogii Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů pro kreativní otevřené prostředí počítačových sítí, v nichž dochází k samovolnému vzdělávání prostřednictvím aktivit, které primárně nejsou vzdělávací.
Autor Bořivoj Brdička

Konektivismus v praxi aneb Vlníme se podle PEPOUŠe

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Autorka si klade za cíl seznámit učitelskou veřejnost s aktivitami svého webu PEPOUŠ, jehož cílem je podpořit sdílení zkušeností a spolupráce mezi učiteli.
Autor Pavlína Hublová

Masivní otevřené online kurzy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zatím poslední díl seriálu na téma konektivismu, jež se formou popisu nového typu volně dostupných kurzů pokouší vyvolat zájem o šíření poznání problematiky vzdělávacích technologií a zve čtenáře k účasti na jedné takové akci.
Autor Bořivoj Brdička

Jak budovat vzdělávací prostředí digitálních učitelů

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek rozebírá obsah potřebných ICT kompetencí učitelů a naznačuje, jak je možné je rozvíjet.
Autor Bořivoj Brdička

Osobní vzdělávací prostředí učitele

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý díl seriálu o konektivismu se zabývá popisem osobního vzdělávacího prostředí učitele.
Autor Bořivoj Brdička

Smysl osobního vzdělávacího prostředí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Úvaha o tom, jaký vliv na osobní vzdělávací prostředí má rozvoj technologií a všeobecná propojenost světa.
Autor Bořivoj Brdička

Sedm ctností plně zapojeného účastníka sítě

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Sedm ctností pro ty jedince, kteří se snaží své spojení s ostatními prospěšně využívat, tak jak je formuloval známý propagátor konektivismu coby nové vzdělávací teorie Stephen Downes.
Autor Bořivoj Brdička

Konektivismus - teorie vzdělávání v prostředí sociálních sítí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Studie vysvětlující základní myšlenky nové didaktické teorie zvané konektivismus, s níž přišli George Siemens a Stephen Downes a dosud nebyla všeobecné uznána.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 39