NPI
Vedeme školu
Metodický portál RVP.CZ
Zapojme všechny
Digitalizace vzdělávání
Revize RVP
EduRevue
MojeEdu
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Spomocník
Články s klíčovým slovem „konstruktivismus“
Spomocník
Digitální technologie ve vzdělávání
Vyhledat
Články Spomocníka
(33)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
33
položek
Zpět
1
2
3
Další
Základní vzdělávání
Spomocník
20. 10. 2025
0x
19x
Čím chcete být – kuchařem, nebo šéfem?
Výklad jednoho zajímavého podobenství, které má co říci i učitelům.
Základní vzdělávání
Spomocník
3. 6. 2024
1x
2147x
AI resistentní, nebo AI kompatibilní?
Zamyšlení nad budoucím vývojem využití umělé inteligence ve výuce inspirované přednáškou amerického experta A. J. Julianiho.
Základní vzdělávání
Spomocník
13. 5. 2024
0x
1607x
Kognitivní zátěž podle Alfie Kohna
Zpráva o tom, jak vidí kognitivní zátěž původně americký učitel, nyní známý spisovatel, bloger a zvaný řečník zabývající se již desítky let pedagogikou kritizující tradiční výukové postupy.
Základní vzdělávání
Spomocník
11. 12. 2023
0x
2151x
Vzdělávání podle Katie Novak
Zpráva o poznatcích získaných výzkumem, studiem a praxí americké odbornice na inkluzi ve vzdělávání, lektorky a profesorky University of Pennsylvania Katie Novak, která zkoumá principy Universal…
Základní vzdělávání
Spomocník
5. 6. 2023
0x
1917x
Kdy je technologie přínosná
Zpráva o závěrech výzkumnice University of Washington, která v dvojroli (je zároveň matkou) zkoumá, jak vhodným způsobem využívat digitální technologie tak, aby umocňovaly rozvoj dítěte.
Základní vzdělávání
Spomocník
20. 6. 2022
0x
1828x
5Di model zavádění tvořivého myšlení
Třetí díl seriálu o tvořivém myšlení, tentokrát ukazující jeden z konkrétních postupů jeho využití při přípravě dospělých.
Základní vzdělávání
Spomocník
7. 3. 2022
0x
2986x
Je učení vidět? Polemika Johna Hattieho a Steena Larsena
Zpráva o polemice vyvolané profesorem filozofie Steenem Larsenem z dánské Aarhus University namířené proti hojně citovaným závěrům výzkumu světoznámého ředitele Melbourne Education Research Institute…
Základní vzdělávání
Spomocník
30. 9. 2021
0x
2509x
Konstrukcionismus a umělá inteligence
Teoretický pohled na výuku rozvíjející informatické myšlení založený na zprávě dvou oxfordských vědců v souvislosti s integrací umělé inteligence ve formě strojového učení do výuky.
Základní vzdělávání
Spomocník
26. 4. 2021
0x
3977x
Role technologií při formativním hodnocení
Zamyšlení nad rolí technologií při formativním hodnocení žáků založené na vědeckém ověření skutečnosti, že každý má jiné vlastnosti i výchozí podmínky při učení. Sleduje využití technologií v rámci…
Základní vzdělávání
Spomocník
21. 12. 2020
0x
4288x
Do jaké míry je mezioborový přenos kompetencí možný?
Zamyšlení nad vlastnostmi jedné z nejvýše postavených kompetencí, nad tím, jak by se mohla získávat a jak bychom s ní měli zacházet při přípravě revize RVP.
Základní vzdělávání
Spomocník
30. 11. 2020
0x
5556x
Nezdařená disrupce podle Reicha
Informace o nové knize známého vědce MIT Justina Reicha, v níž vysvětluje svůj postoj k opakovaně se vyskytujícím mediálně zajímavým zprávám o skokové transformaci školství díky využití technologií.
Základní vzdělávání
Spomocník
29. 10. 2019
0x
5609x
Badatelsky orientovaná výuka podle Crocketta
Zpráva o práci mezinárodně působícího specialisty na transformaci vzdělávacích systémů s cílem lépe připravovat lidi na budoucnost – tj. vychovávat tzv. „globální digitální občany“.
Zobrazeno
12
z
33
položek
Zpět
1
2
3
Další
Přejít na hlavní stránku
O Spomocníkovi
Ochrana osobních údajů
Národní pedagogický institut České republiky © 2025