Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "konstruktivismus"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Role technologií při formativním hodnocení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zamyšlení nad rolí technologií při formativním hodnocení žáků založené na vědeckém ověření skutečnosti, že každý má jiné vlastnosti i výchozí podmínky při učení. Sleduje využití technologií v rámci tří hlavních forem učení – paměťové učení, procvičování, badatelská činnost.
Autor Bořivoj Brdička

Do jaké míry je mezioborový přenos kompetencí možný?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zamyšlení nad vlastnostmi jedné z nejvýše postavených kompetencí, nad tím, jak by se mohla získávat a jak bychom s ní měli zacházet při přípravě revize RVP.
Autor Bořivoj Brdička

Nezdařená disrupce podle Reicha

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o nové knize známého vědce MIT Justina Reicha, v níž vysvětluje svůj postoj k opakovaně se vyskytujícím mediálně zajímavým zprávám o skokové transformaci školství díky využití technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Badatelsky orientovaná výuka podle Crocketta

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o práci mezinárodně působícího specialisty na transformaci vzdělávacích systémů s cílem lépe připravovat lidi na budoucnost – tj. vychovávat tzv. „globální digitální občany“.
Autor Bořivoj Brdička

Co bylo špatně

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad současnými problémy vzdělávacích technologií, které souvisejí s vývojem pedagogiky v minulém století.
Autor Bořivoj Brdička

Vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přehledový článek, který shrnuje předpokládaný vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018 na základě vyjádření amerických expertů pro eSchool News.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální pedagogika a distribuované poznávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje současný vliv digitálních technologií na vývoj pedagogiky a s odkazem na práci Dennise Frezza vysvětluje pojem „distribuované poznávání“.
Autor Bořivoj Brdička

Mikroučení – model personalizovaného vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní informace o moderní formě učení propojující tradiční instruktivní způsoby aplikace technologií s metodami použitelnými v éře mobilních zařízení a cloud computingu.
Autor Bořivoj Brdička

Výukový a vzdělávací software nově a jinak

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Postupně probíhající změna role učitele přináší i nový nebo inovovaný pohled na didaktické prostředky, které mohou žáci ve výuce využívat. Ve školách začíná být využíván i jiný než tradiční výukový a vzdělávací software.
Autor Ondřej Neumajer

Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí.
Autor Ondřej Neumajer
Celkem: 23