Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "konstruktivismus"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Do jaké míry je mezioborový přenos kompetencí možný?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zamyšlení nad vlastnostmi jedné z nejvýše postavených kompetencí, nad tím, jak by se mohla získávat a jak bychom s ní měli zacházet při přípravě revize RVP.
Autor Bořivoj Brdička

Nezdařená disrupce podle Reicha

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o nové knize známého vědce MIT Justina Reicha, v níž vysvětluje svůj postoj k opakovaně se vyskytujícím mediálně zajímavým zprávám o skokové transformaci školství díky využití technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Badatelsky orientovaná výuka podle Crocketta

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o práci mezinárodně působícího specialisty na transformaci vzdělávacích systémů s cílem lépe připravovat lidi na budoucnost – tj. vychovávat tzv. „globální digitální občany“.
Autor Bořivoj Brdička

Co bylo špatně

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad současnými problémy vzdělávacích technologií, které souvisejí s vývojem pedagogiky v minulém století.
Autor Bořivoj Brdička

Vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Přehledový článek, který shrnuje předpokládaný vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018 na základě vyjádření amerických expertů pro eSchool News.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální pedagogika a distribuované poznávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje současný vliv digitálních technologií na vývoj pedagogiky a s odkazem na práci Dennise Frezza vysvětluje pojem „distribuované poznávání“.
Autor Bořivoj Brdička

Mikroučení – model personalizovaného vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Základní informace o moderní formě učení propojující tradiční instruktivní způsoby aplikace technologií s metodami použitelnými v éře mobilních zařízení a cloud computingu.
Autor Bořivoj Brdička

Výukový a vzdělávací software nově a jinak

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Postupně probíhající změna role učitele přináší i nový nebo inovovaný pohled na didaktické prostředky, které mohou žáci ve výuce využívat. Ve školách začíná být využíván i jiný než tradiční výukový a vzdělávací software.
Autor Ondřej Neumajer

Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této reformy je změna uskutečňovaná prostřednictvím digitálních technologií – ty mohou hrát v učení a vzdělávání několik důležitých rolí.
Autor Ondřej Neumajer

Stanou se nám Finové nedostižným vzorem?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Druhá část popisu stávajících změn ve finském školství se věnuje aktuální reformě, která příkladným způsobem do výukového procesu implementuje digitalizaci.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 22