Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nová analýza úspěšnosti metodiky převrácené třídy |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
18. 01. 2021 |
427 |
Anotace | Zpráva o výzkumu holandských vědců z Utrecht University, který analyzoval zprávy o nasazení metodiky převrácené třídy ve 114 případech ve školách na celém světě. | Poslední komentář | |
---|
|
5 důvodů, proč nechat žákům vypnuté kamery |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
13. 01. 2021 |
4158 |
Anotace | Neustále vypnuté webkamery žáků během online výuky nemusí být na škodu, právě naopak. Můžeme tím předejít spoustě nežádoucích stavů i mnoha budoucím problémům. | Poslední komentář | |
---|
|
Jak řešit nezájem žáků o výuku online podle Spencera |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
09. 11. 2020 |
1711 |
Anotace | Shrnutí myšlenek známého amerického odborníka na praktické využití vzdělávacích technologií, který se zabývá situací, kdy žáci musí částečně pracovat na dálku (online) a nejsou pod přímou kontrolou učitele. | Poslední komentář | Při čtení článku jsem si vzpomněl na pedagogický rámec iPAC, o kterém jsem zde kdysi psal. Je sice primárně o mobilních zařízeních, ale směřuje k obdobným vlastnostem výukového prostředí a aktivit - Hodnocení kvality výukových aktivit s mobilním zařízením.
ON |
---|
|
20 tipů, jak zvládnout pracovní zátěž v online výuce |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
04. 11. 2020 |
1472 |
Anotace | Vedení online výuky je spojeno s velkou pracovní zátěží, která se s přibývajícími měsíci může ještě stupňovat. Jak se s ní vypořádat a jak ji zvládnout se podíváme v tomto článku. | Poslední komentář | |
---|
|
10 věcí, které vám neřekli o online výuce |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
07. 10. 2020 |
6421 |
Anotace | O čem opravdu je online výuka? A o čem naopak není? A proč je důležité to vědět? Autor tentokrát nahlíží na problematiku online vzdělávání trochu jinak a odhaluje její obecné vlastnosti, jdoucí až k samým kořenům a principům vzdělávání. | Poslední komentář | |
---|
|
Hybridní školní rok jako standard budoucího vzdělávání |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
3 komentáře |
23. 09. 2020 |
2750 |
Anotace | Školní rok 2020/2021 je prvním hybridním školním rokem, ve kterém budeme plně integrovat online vzdělávání a kombinovat prezenční a distanční formy výuky. Přestože prezenční forma bude v budoucnu pravděpodobně nadále převládat, ta hybridní tu s námi už zůstane. A naši zkušenost s její integrací můžeme následně využít při přechodu na trvalé či individuální plně distanční vzdělávání. | Poslední komentář | Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné překopání systému společnosti. Nejde jen o vzdělávací systém, ale o fungování společnosti jako celku! |
---|
|
10 důvodů, proč učit hybridně |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
02. 09. 2020 |
1829 |
Anotace | I když se hybridní (kombinovaná) forma výuky jeví v současné koronavirové době jako nejvhodnější, přesto stojí za to položit si otázku, proč má smysl učit hybridně. Tento článek přináší hned 10 důvodů. | Poslední komentář | |
---|
|
Trochu jiný pohled na pandemii z Anglie |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
24. 06. 2020 |
1331 |
Anotace | Aktualita ukazující, jak se o aktuální situaci, v níž je třeba učit online, diskutuje v Anglii. | Poslední komentář | Po přečtení posledního návrhu Strategie 2030+ mohu jen konstatovat, že podobnost se situací v Anglii je ještě větší, než jsem si myslel. Nesplněné cíle předchozí SDV jsou tam přepsány, ministersvo se chystá do školského zákona doplnit distanční vzdělávání (myšleno variantu vzdělávání rovnoceného prezenčnímu realizovaného na dálku) a vybavování žáků technologiemi je na spadnutí. Přesto tu naši Strategii hodnotím velmi kladně. Bude zajímavé sledovat, co z ní se podaří realizovat. |
---|
|
Částečná a výběrová online výuka |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
17. 06. 2020 |
1505 |
Anotace | Online výuka nemusí být vždy komplexní, zvlášť pokud jde o její začlenění do té prezenční. Pro začátek může být jen částečná, nebo pro naši potřebu jen výběrová. Na některé z jejích zásad však musíme myslet vždy. | Poslední komentář | |
---|
|
Teamsy integrují cizí LMS |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
08. 06. 2020 |
1098 |
Anotace | Komentář ke zprávě oznamující integraci několika cizích systémů řízení výuky do prostředí MS Teams, a to včetně u nás hodně rozšířeného Moodlu. | Poslední komentář | |
---|
|