Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "vzdělávací technologie"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Zpráva projektu Tomorrow s reakcí na pandemii

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zajímavá zjištění amerického tradičně značně velkého průzkumu využití vzdělávacích technologií u učitelů, žáků a rodičů, který reaguje na současnou situaci uzavření škol.
Autor Bořivoj Brdička

Postdigitální přístup ke vzdělávacím technologiím

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad významem podobenství, v němž je pedagogika koněm a technologie vozem, nad nímž v současné době vedou odborníci polemiku.
Autor Bořivoj Brdička

Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Přehled prvních zkušeností škol nucených z důvodů uzavření přejít na online výuku. Zatím jen z výběrových mezinárodních škol. Jistě jsou mimořádně zajímavé i pro nás.
Autor Bořivoj Brdička

Revize vzdělávání z pohledu technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Studie ozřejmující potřebu realizace revizí našich rámcových vzdělávacích programů a věnující se souvislostem s digitálními technologiemi.
Autor Bořivoj Brdička

Výhled 2020 podle Journalu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Výtah z článku známého amerického zpravodajského portálu, který ukazuje, kam směřuje tamní vývoj vzdělávacích technologií. Je zajímavé ho porovnat s vývojem naším.
Autor Bořivoj Brdička

Výzkum Common Sense

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výzkumu kalifornské neziskovky Common Sense Media, který zjišťoval stav využití technologií na vzorku 1200 amerických učitelů.
Autor Bořivoj Brdička

Typy učitelů z pohledu vzdělávacích technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva doktoranda Kennetha Gravese z newyorské Columbia University, která přináší zajímavá zjištění o tom, jaký mají učitelé přístup k technologiím, a vysvětluje, proč se s jejich rostoucím využíváním výsledky žáků zhoršují.
Autor Bořivoj Brdička

Pedagogika digitální diskuze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý a poslední díl seriálu, který informuje o výstupech amerického International Center for Leadership in Education. Tento se věnuje popisu využití digitální diskuze ve výuce tak, jak ji chápe výzkumník Eric Sheninger.
Autor Bořivoj Brdička

Relevance jako základ digitální školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První ze dvou článků informujících o výstupech amerického International Center for Leadership in Education. Tento se věnuje Rámci relevance výuky.
Autor Bořivoj Brdička

Neřešte zda, ale co děti s přístroji dělají

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva shrnující výsledky dvou výzkumů podporujících náš doporučovaný přístup k technologiím v rukou žáků. Jeden pochází z australské Queensland University of Technology, druhý z University of Oxford. Titulek říká vše.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 251