Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona informativni

    Amarův zákon a Hype cyklus

    Přehled základních poznatků o zavádění technických inovačních postupů do praxe, postavený na výzkumu amerického vědce Roye Amary a na jeho praktické aplikaci v podobě Hype cyklu poradenské agentury Gartner.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 30. 10. 2017, zhlédnuto 700x, počet komentářů: 2, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
  • Ikona informativni

    Gary Stager – největší konstrukcionista dneška

    Zpráva o činnosti jednoho z největších současných odborníků na výuku směřující k digitální gramotnosti, následovníka světoznámého autora Loga Seymoura Paperta.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 23. 10. 2017, zhlédnuto 930x, počet komentářů: 12, hodnocení: Hodnocení článku : 4.25
  • Ikona informativni

    Ambasadoři komerčních produktů ve školství

    Informace o případu americké učitelky, která podniká, a to v zájmu vlastního osobního růstu a zlepšení podmínek výuky ve své třídě. Článek je doplněn našimi domácími souvislostmi.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 16. 10. 2017, zhlédnuto 844x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 4.666666666666667
  • Ikona informativni

    Elektronická chůvička Aristotle

    Popis a kritika nového elektronického zařízení od Mattela, které plní funkci chůvičky starající se o malé děti (na způsob osobního asistenta).

    Kristýna Jiráková, publikováno - 09. 10. 2017, zhlédnuto 732x, počet komentářů: 1, hodnocení: Hodnocení článku : 3.6666666666666665
  • Ikona informativni

    Personalizované či personální vzdělávání

    Článek vysvětluje, jak chápe rozdíl mezi personalizovaným a personálním vzděláváním duchovní otec konektivismu Stephen Downes.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 05. 10. 2017, zhlédnuto 780x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Ondřej Neumajer - Jak vykouknout z informační bubliny

    Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímáni informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A bohužel se zvětšuje. Proto je nezbytné, abychom všichni věděli, jak vzniká, a uměli mu čelit.

  • Bořivoj Brdička - Muskův Neuralink

    Druhý díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Tento díl je založen na zprávě blogera Tima Urbana, která popisuje nejnovější projekt známého investora Elona Muska. Dozvíte se v něm, čeho budou tyto technologie ve spolupráci cloudovou umělou inteligencí v dohledné době schopny.

  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

  • Bořivoj Brdička - Desatero SKAV a technologie

    Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde