Úvodní stránka
Přehled článků
Odkazník
Metodická pomoc
O Spomocníkovi
RSS RSS

  • Ikona informativni

    Personalizace jako fastfood

    Zpráva o výzkumu profesora Larry Cubana, který realizoval v několika veřejných kalifornských školách se záměrem odhalit, jak realizují personalizaci výukového procesu.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 26. 06. 2017, zhlédnuto 1510x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 4.75
  • Ikona informativni

    Quizlet

    Popis jedné z nejrozšířenějších aplikací pro cvičení paměti, která je vhodná pro tradiční formy výuky orientované na faktické znalosti.

    Jiří Macek, publikováno - 22. 06. 2017, zhlédnuto 2094x, počet komentářů: 0, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Digitální pedagogika a distribuované poznávání

    Článek shrnuje současný vliv digitálních technologií na vývoj pedagogiky a s odkazem na práci Dennise Frezza vysvětluje pojem „distribuované poznávání“.

    Bořivoj Brdička, publikováno - 19. 06. 2017, zhlédnuto 2115x, počet komentářů: 3, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Jak vykouknout z informační bubliny

    Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímáni informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A bohužel se zvětšuje. Proto je nezbytné, abychom všichni věděli, jak vzniká, a uměli mu čelit.

    Ondřej Neumajer, publikováno - 15. 06. 2017, zhlédnuto 3711x, počet komentářů: 5, hodnocení: Hodnocení článku : 5
  • Ikona informativni

    Proč je naše poznávání a myšlení zkreslováno?

    Článek popisuje existující formy kognitivního zkreslení na základě klasifikace vypracované odborníkem na systémové myšlení Busterem Bensonem. Kognitivní zkreslení ovlivňuje vnímání informací a je třeba s ním počítat při zkoumání informační gramotnosti.

    Anna Lhoťanová, publikováno - 12. 06. 2017, zhlédnuto 2351x, počet komentářů: 16, hodnocení: Hodnocení článku : 4.5
Strana : 1 2 3 4

Metodická pomoc
  • Ondřej Neumajer - Jak vykouknout z informační bubliny

    Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímáni informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A bohužel se zvětšuje. Proto je nezbytné, abychom všichni věděli, jak vzniká, a uměli mu čelit.

  • Bořivoj Brdička - Muskův Neuralink

    Druhý díl seriálu o současném stavu vývoje technologií stimulace lidského mozku, které mají souvislost s učením. Tento díl je založen na zprávě blogera Tima Urbana, která popisuje nejnovější projekt známého investora Elona Muska. Dozvíte se v něm, čeho budou tyto technologie ve spolupráci cloudovou umělou inteligencí v dohledné době schopny.

  • Bořivoj Brdička - Od kultury konektivity k platformním společnostem

    Představení vrcholné představitelky holandské vědy José van Dijck, která se zabývá sociálními médii a digitální kulturou. Seznámení s obsahem jejího vystoupení na konferenci internetových vědců v Berlíně s diskuzí závěrů snažících se zmapovat, které síly v současnosti řídí internet.

  • ISTE - Standardy ISTE 2016 pro žáky

    Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

  • Bořivoj Brdička - Desatero SKAV a technologie

    Článek se zabývá tím, jak lze z pohledu informatika vnímat stěžejní chartu Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Desatero o vzdělávání, která je dokumentem popisujícím základní principy, které se všichni členové této organizace (včetně JŠI) zavazují dodržovat a prosazovat.

Twitter Spomocník

O technologiích jinde