
21 vlastností učitele nejen pro rok 2021
Autor: Jaroslav Mašek![]() | Článek je součástí Učitelského spomocníka na adrese https://spomocnik.rvp.cz. |
Anotace: | Článek představuje 21 vlastností učitele, které vzešly z článků publikovaných v roce 2020 na Spomocníkovi. |
---|---|
Klíčová slova: | učitelé, 2021 |
![]() |
Zdroj: freepik.com |
V roce 2020, stejně jako v těch předešlých, jsme se na Spomocníkovi věnovali aktuálním tématům, týkajících se problematiky současného i budoucího vzdělávání ve spojení s moderními technologiemi, které je utváří.
Mezi tato témata patřila například revize vzdělávání, online výuka, hybridní výuka, digitální občanství, digitální minimalismus, wellbeing, rovnost a spravedlnost, kooperace a kolaborace a řada dalších.
V celkem 108 článcích jsme se zamýšleli nad smysluplným integrováním technologií v kontextu uvedených témat a snažili se pomoci učitelům dívat se víc dopředu, přemýšlet o svých možnostech, příležitostech, dalším směřování i osobním rozvoji. Tyto články tak nepřímo definují charakteristické vlastnosti učitelů, a to nejen pro tento rok, ale i pro ty další.
Učitel pro rok 2021 podle Spomocníka:
- Sleduje své profesionální inspirátory
Mí profesionální inspirátoři – 13. 1. 2020
- Inspiruje svým příkladem
Zahraniční inspirace (2. část) – 23. 1. 2020
- Integruje digitální gramotnost i informatické myšlení do svých předmětů
Otevřené online kurzy pro učitele na Eduskopu – 3. 2. 2020
- Přizpůsobuje své výukové cíle a aktivity škole budoucnosti
Budoucnost škol podle WEF – 10. 2. 2020
- Inovuje svou výuku směrem k aktivní činnosti žáků
Revize vzdělávání z pohledu technologií – 9. 3. 2020
- Aplikuje zásady online pedagogiky
Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem? – 11. 3. 2020
- Podporuje výuku digitálního občanství
Výuka digitálního občanství podle Googlu – 16. 3. 2020
- Dokáže změnit svou roli
Nechme učit žáky místo nás – 1. 4. 2020
- Nebojí se inovací
4 mýty o budoucnosti podle Spencera – 27. 4. 2020
- Poučí se ze svých chyb
Největší chyby učitelů v online výuce – 13. 5. 2020
- Snaží se o dosažení spravedlivého prostředí
Mýtus meritokracie podle Education Elements – 25. 5. 2020
- Zajímá se o své žáky
10 způsobů, jak se o žáky zajímat online – 3. 6. 2020
- Nezapomíná na wellbeing
Wellbeing podle Common Sense – 7. 9. 2020
- Učí hybridně
Hybridní školní rok jako standard budoucího vzdělávání – 23. 9. 2020
- Klade důraz na digitální minimalismus
10 tipů, jak naučit žáky být digitálními minimalisty – 14. 10. 2020
- Podporuje kooperaci i kolaboraci
Kolaborace podle Galinda – 26. 10. 2020
- Zvládá svou pracovní zátěž
20 tipů, jak zvládnout pracovní zátěž v online výuce – 4. 11. 2020
- Hledá pro sebe i ostatní nové výzvy
Pozdravy z našich světů aneb Když se znovu zavřela škola – 11. 11. 2020
- Dává více prostoru žákům
Žákovské Dny otevřených dveří jako obraz moderní školy – 9. 12. 2020
- Neustále na sobě pracuje
Na co nezapomenout při blogování s dětmi – 17. 12. 2020
- Sleduje aktivity Spomocníka
Každá z výše uvedených vlastností je vyjádřena pomocí konkrétní aktivity či přístupu. Jací jako učitelé jsme, je dáno mimo jiné právě těmito dvěma faktory. Co děláme, i jak to děláme, a taktéž jaké zaujímáme postoje, může mít, a zcela jistě má a bude mít vliv především na naše žáky. Snad na to nezapomeneme ani v tomto roce.
Anotované odkazy: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy. |
---|---|
Přiřazené DUM: | Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM. |
Zobrazeno: 1171krát



zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo

zatím nikdo
