![]() |
Zdroj: freepik.com |
V roce 2020, stejně jako v těch předešlých, jsme se na Spomocníkovi věnovali aktuálním tématům, týkajících se problematiky současného i budoucího vzdělávání ve spojení s moderními technologiemi, které je utváří.
Mezi tato témata patřila například revize vzdělávání, online výuka, hybridní výuka, digitální občanství, digitální minimalismus, wellbeing, rovnost a spravedlnost, kooperace a kolaborace a řada dalších.
V celkem 108 článcích jsme se zamýšleli nad smysluplným integrováním technologií v kontextu uvedených témat a snažili se pomoci učitelům dívat se víc dopředu, přemýšlet o svých možnostech, příležitostech, dalším směřování i osobním rozvoji. Tyto články tak nepřímo definují charakteristické vlastnosti učitelů, a to nejen pro tento rok, ale i pro ty další.
Učitel pro rok 2021 podle Spomocníka:
Mí profesionální inspirátoři – 13. 1. 2020
Zahraniční inspirace (2. část) – 23. 1. 2020
Otevřené online kurzy pro učitele na Eduskopu – 3. 2. 2020
Budoucnost škol podle WEF – 10. 2. 2020
Revize vzdělávání z pohledu technologií – 9. 3. 2020
Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem? – 11. 3. 2020
Výuka digitálního občanství podle Googlu – 16. 3. 2020
Nechme učit žáky místo nás – 1. 4. 2020
4 mýty o budoucnosti podle Spencera – 27. 4. 2020
Největší chyby učitelů v online výuce – 13. 5. 2020
Mýtus meritokracie podle Education Elements – 25. 5. 2020
10 způsobů, jak se o žáky zajímat online – 3. 6. 2020
Wellbeing podle Common Sense – 7. 9. 2020
Hybridní školní rok jako standard budoucího vzdělávání – 23. 9. 2020
10 tipů, jak naučit žáky být digitálními minimalisty – 14. 10. 2020
Kolaborace podle Galinda – 26. 10. 2020
20 tipů, jak zvládnout pracovní zátěž v online výuce – 4. 11. 2020
Pozdravy z našich světů aneb Když se znovu zavřela škola – 11. 11. 2020
Žákovské Dny otevřených dveří jako obraz moderní školy – 9. 12. 2020
Na co nezapomenout při blogování s dětmi – 17. 12. 2020
Každá z výše uvedených vlastností je vyjádřena pomocí konkrétní aktivity či přístupu. Jací jako učitelé jsme, je dáno mimo jiné právě těmito dvěma faktory. Co děláme, i jak to děláme, a taktéž jaké zaujímáme postoje, může mít, a zcela jistě má a bude mít vliv především na naše žáky. Snad na to nezapomeneme ani v tomto roce.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025