Domů > Spomocník > Základní vzdělávání > 21 vlastností učitele nejen pro rok 2021
Odborný článek

21 vlastností učitele nejen pro rok 2021

6. 1. 2021 Základní vzdělávání Spomocník
Autor
Jaroslav Mašek

Anotace

Článek představuje 21 vlastností učitele, které vzešly z článků publikovaných v roce 2020 na Spomocníkovi.
Zdroj: freepik.com

V roce 2020, stejně jako v těch předešlých, jsme se na Spomocníkovi věnovali aktuálním tématům, týkajících se problematiky současného i budoucího vzdělávání ve spojení s moderními technologiemi, které je utváří.

Mezi tato témata patřila například revize vzdělávání, online výuka, hybridní výuka, digitální občanství, digitální minimalismus, wellbeing, rovnost a spravedlnost, kooperace a kolaborace a řada dalších.

V celkem 108 článcích jsme se zamýšleli nad smysluplným integrováním technologií v kontextu uvedených témat a snažili se pomoci učitelům dívat se víc dopředu, přemýšlet o svých možnostech, příležitostech, dalším směřování i osobním rozvoji. Tyto články tak nepřímo definují charakteristické vlastnosti učitelů, a to nejen pro tento rok, ale i pro ty další.

Učitel pro rok 2021 podle Spomocníka:

  1. Sleduje své profesionální inspirátory

    Mí profesionální inspirátoři – 13. 1. 2020

  2. Inspiruje svým příkladem

    Zahraniční inspirace (2. část) – 23. 1. 2020

  3. Integruje digitální gramotnost i informatické myšlení do svých předmětů

    Otevřené online kurzy pro učitele na Eduskopu – 3. 2. 2020

  4. Přizpůsobuje své výukové cíle a aktivity škole budoucnosti

    Budoucnost škol podle WEF – 10. 2. 2020

  5. Inovuje svou výuku směrem k aktivní činnosti žáků

    Revize vzdělávání z pohledu technologií – 9. 3. 2020

  6. Aplikuje zásady online pedagogiky

    Dokáže koronavirus zavést technologie do výuky skokem? – 11. 3. 2020

  7. Podporuje výuku digitálního občanství

    Výuka digitálního občanství podle Googlu – 16. 3. 2020

  8. Dokáže změnit svou roli

    Nechme učit žáky místo nás – 1. 4. 2020

  9. Nebojí se inovací

    4 mýty o budoucnosti podle Spencera – 27. 4. 2020

  10. Poučí se ze svých chyb

    Největší chyby učitelů v online výuce – 13. 5. 2020

  11. Snaží se o dosažení spravedlivého prostředí

    Mýtus meritokracie podle Education Elements – 25. 5. 2020

  12. Zajímá se o své žáky

    10 způsobů, jak se o žáky zajímat online – 3. 6. 2020

  13. Nezapomíná na wellbeing

    Wellbeing podle Common Sense – 7. 9. 2020

  14. Učí hybridně

    Hybridní školní rok jako standard budoucího vzdělávání – 23. 9. 2020

  15. Klade důraz na digitální minimalismus

    10 tipů, jak naučit žáky být digitálními minimalisty – 14. 10. 2020

  16. Podporuje kooperaci i kolaboraci

    Kolaborace podle Galinda – 26. 10. 2020

  17. Zvládá svou pracovní zátěž

    20 tipů, jak zvládnout pracovní zátěž v online výuce – 4. 11. 2020

  18. Hledá pro sebe i ostatní nové výzvy

    Pozdravy z našich světů aneb Když se znovu zavřela škola – 11. 11. 2020

  19. Dává více prostoru žákům

    Žákovské Dny otevřených dveří jako obraz moderní školy – 9. 12. 2020

  20. Neustále na sobě pracuje

    Na co nezapomenout při blogování s dětmi – 17. 12. 2020

  21. Sleduje aktivity Spomocníka

Každá z výše uvedených vlastností je vyjádřena pomocí konkrétní aktivity či přístupu. Jací jako učitelé jsme, je dáno mimo jiné právě těmito dvěma faktory. Co děláme, i jak to děláme, a taktéž jaké zaujímáme postoje, může mít, a zcela jistě má a bude mít vliv především na naše žáky. Snad na to nezapomeneme ani v tomto roce.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Jaroslav Mašek

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Vaše hodnocení

Ohodnoťte hvězdičkami:

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.