Domů > Spomocník > Články s klíčovým slovem „mediální gramotnost“

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (19)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 19 položek
Základní vzdělávání Spomocník
27. 5. 2024 0x 869x
Caulfieldův model SIFT
Článek o metodice laterálního zkoumání informací vytvořené výzkumným pracovníkem University of Washington Mikem Caulfieldem, jež se stává základem digitální gramotnosti.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 5. 2024 0x 974x
Nová informační gramotnost podle Spencera
Zamyšlení nad změnami, kterými v současné době prochází náplň digitální kompetence, a dopady, které to má na výuku.
Základní vzdělávání Spomocník
13. 9. 2023 0x 1684x
Sociální média se mění. Přichází nová éra sdílení
Co se stane, když se sociální média stanou méně sociální a více mediální.
Základní vzdělávání Spomocník
25. 4. 2022 0x 2248x
Rovnováha využívání technologií ve výuce podle Common Sense
Informace o zprávě americké neziskovky Common Sense zabývající se vytvářením z pohledu technologií vhodného vyváženého výukového prostředí.
Základní vzdělávání Spomocník
17. 5. 2021 0x 3228x
PISA propojuje čtenářskou a digitální gramotnost
Hlavní zjištění sekundární analýzy dat mezinárodního šetření PISA 2018 zkoumající čtenářskou gramotnost v souvislosti s využitím digitálních technologií.
Základní vzdělávání Spomocník
3. 5. 2021 2x 8030x
Digitální kompetence pro wellbeing
Studie vypracovaná v rámci pracovní skupiny Wellbeing projektu Partnerství 2030, který podporuje realizaci Strategie 2030+.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 6. 2020 2x 6538x
Digitální občanství podle Common Sense
Informace o existenci kurikula americké neziskovky Common Sense, které pokrývá výuku tematiky digitálního občanství od MŠ až po SŠ, jež má přesah jak do mediální výchovy, tak do digitální gramotnosti.
Základní vzdělávání Spomocník
2. 3. 2020 13x 6357x
Rostoucí dissensus jako problém mediální gramotnosti
Zamyšlení nad současným pojetím mediální gramotnosti v souvislosti s aktuálním kulatým stolem a revizí RVP inspirované americkým expertem na velká data Kalevem Leetaru.
Základní vzdělávání Spomocník
27. 2. 2020 2x 7702x
Laterální čtení
Množství textů na internetu vyžaduje i změnu způsobu čtení. Řešením problému s ověřováním informací by mělo být laterální, hyperlinkové a hashtagové čtení, které se odlišuje od klasického čtení…
Základní vzdělávání Spomocník
16. 9. 2019 0x 4660x
Strategický plán rozvoje sociálně-mediální gramotnosti podle EUN
Zpráva o projektu a kurzu EUN Academy Social Media Literacy for Change, která naznačuje, kudy vede cesta k nastavení správné politiky školy k digitálním zařízením, primárně k vlastním mobilům žáků.
Základní vzdělávání Spomocník
27. 5. 2019 0x 5237x
Je umělá inteligence rizikem pro demokracii?
Článek seznamuje s názory Amy Webb, profesorky New York University a zakladatelky Future Today Institute. Je další z řady akademiků, kteří varují před katastrofickým vývojem společnosti vyvolaným…
Základní vzdělávání Spomocník
22. 10. 2018 0x 6867x
Stává se svobodná vůle pouhou iluzí?
Zpráva o díle významného myslitele, profesora historie Hebrew University of Jerusalem Juvala Harariho, které má zásadní význam pro pochopení vlivu technologického pokroku na vývoj společnosti, pro…
Zobrazeno 12 z 19 položek