Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "LMS"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Americká digitální konvergence škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje, jak se v USA vyvíjí integrace technologií do výuky. Místo difuze, s níž jsme se setkávali v rámci inovačních postupů dříve, teď mluvíme o interoperabilitě a konvergenci.
Autor Bořivoj Brdička

Jak učit hybridně – část 2.: kurzy pro učitele a podpora online výuky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V druhém dílu konkrétního návrhu realizace hybridní výuky se autor zaměřuje na přípravu učitelů a jejich podporu při přípravě online vzdělávacího prostředí.
Autor Jaroslav Mašek

Hybridní školní rok jako standard budoucího vzdělávání

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Školní rok 2020/2021 je prvním hybridním školním rokem, ve kterém budeme plně integrovat online vzdělávání a kombinovat prezenční a distanční formy výuky. Přestože prezenční forma bude v budoucnu pravděpodobně nadále převládat, ta hybridní tu s námi už zůstane. A naši zkušenost s její integrací můžeme následně využít při přechodu na trvalé či individuální plně distanční vzdělávání.
Autor Jaroslav Mašek

Jak učit hybridně – část 1.: koncepce a příprava

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Na otázku, jak učit hybridně, odpovídá autor konkrétním návrhem realizace této výuky ze své školy, kde ji pomáhá společně s dalšími kolegy a vedením implementovat.
Autor Jaroslav Mašek

Platformy a systémy pro školní komunikaci a spolupráci

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Studie shrnující vlastnosti nástrojů pro podporu výuky prostřednictvím technologií (hybridní, distanční, na dálku), které by měly být součástí v praxi používané jednotné školní platformy. Jedná se o znalosti, bez nichž se neobejde žádný školní ICT metodik, a v naší současné situaci se hodí i všem učitelům.
Autor Ondřej Neumajer

10 důvodů, proč je volba vhodného vzdělávacího prostředí pro online výuku tak důležitá

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ne náhodou je volba vhodného vzdělávacího prostředí hned druhou zásadou online pedagogiky v doporučení Global Online Academy. Tento článek odkrývá 10 důvodů, proč je tato volba tak zásadní a jak s ní souvisejí další zásady online vzdělávání.
Autor Jaroslav Mašek

20 způsobů využití technologií pro online výuku nejen po uzavření škol

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Jaké technologie využít v době zavření škol? Jaké nástroje použít pro naši online výuku? Jak komunikovat se žáky, jak jim předávat úkoly, jak a v jaké formě je vybírat či sdílet? A jak všechny tyto technologie vzájemně propojit? V článku se podíváme na 20 konkrétních řešení online vzdělávání, které mohou a měli by být využity i poté, co se školy opět otevřou.
Autor Jaroslav Mašek

Chyby při využívání technologií ve výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek popisuje několik nejdůležitějších chyb, kterých se učitelé dopouštějí při integraci technologií ve výuce.
Autor Ludmila Kovaříková

Standardy interoperability podle CoSN

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Zpráva o nástroji amerického sdružení Consortium for School Networking, které na základě standardů interoperability pomáhá školským úřadům řídit integraci technologií do výukového procesu.
Autor Bořivoj Brdička

Lumilo – inteligentní pomocník učitele

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o nápadu doktoranda Carnegie Mellon University Kennetha Holsteina, který převratným způsobem aplikuje smíšenou realitu do systému řízení výuky disponujícího umělou inteligencí.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 28