Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "OECD"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Jsou žáci připraveni uspět v propojeném světě?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výsledcích modulu, který v PISA 2018 bez naší účasti ověřoval globální kompetence.
Autor Bořivoj Brdička

Indikátory inovací školství podle OECD

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o tom, jaké indikátory inovací školství sledují experti OECD, a to v souvislosti s naší právě připravovanou Strategií 2030+.
Autor Bořivoj Brdička

Typy učitelů z pohledu vzdělávacích technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva doktoranda Kennetha Gravese z newyorské Columbia University, která přináší zajímavá zjištění o tom, jaký mají učitelé přístup k technologiím, a vysvětluje, proč se s jejich rostoucím využíváním výsledky žáků zhoršují.
Autor Bořivoj Brdička

Třetí propast podle OECD

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o nové zprávě OECD PISA Infocus zabývající se rozdíly ve využívání internetu 15letými žáky v závislosti na jejich socio-ekonomickém statusu.
Autor Bořivoj Brdička

4. průmyslová revoluce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje základní informace o novém pojmu „průmysl 4.0“ a dává je do kontextu s požadavky na transformaci školství související s řešením naší Strategie digitálního vzdělávání.
Autor Bořivoj Brdička

OECD: Žáci, počítače a učení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o studii OECD, která na základě výsledků PISA analyzuje úspěšnost využití technologií k učení, a to včetně toho, jak se to daří školám.
Autor Bořivoj Brdička

Hodnocení online spolupráce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje teoretický popis funkce hodnotícího systému, 1. stupeň definice kompetencí a náznak funkce umělé inteligence schopné hodnotit samostatnou spolupráci žáků. Je určen především studentům předmětů s orientací na vzdělávací technologie UK Praha, PedF.
Autor Bořivoj Brdička

Online spolupráce jako kompetence pro 21. století

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje praktické ukázky aplikací, které jsou k těmto účelům využívány. Naznačuje, jak by mohl vypadat modul, který bude ke stejným účelům zařazen do výzkumu OECD PISA 2015.
Autor Bořivoj Brdička

Aktuální trendy ovlivňující školství podle OECD

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o jedné kapitole ze zprávy OECD popisující hlavní trendy ovlivňující školství členských zemí v roce 2013.
Autor Bořivoj Brdička

Příprava nového amerického plošného testování

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o pokračování prací na novém plošném testování v USA, které se vyznačuje značnou mírou podobnosti s vývojem u nás.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 13