Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jsou žáci připraveni uspět v propojeném světě? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
14. 12. 2020 |
647 |
Anotace | Zpráva o výsledcích modulu, který v PISA 2018 bez naší účasti ověřoval globální kompetence. | Poslední komentář | |
---|
|
Indikátory inovací školství podle OECD |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
25. 11. 2019 |
1982 |
Anotace | Zpráva o tom, jaké indikátory inovací školství sledují experti OECD, a to v souvislosti s naší právě připravovanou Strategií 2030+. | Poslední komentář | |
---|
|
Typy učitelů z pohledu vzdělávacích technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
20. 05. 2019 |
4507 |
Anotace | Zpráva doktoranda Kennetha Gravese z newyorské Columbia University, která přináší zajímavá zjištění o tom, jaký mají učitelé přístup k technologiím, a vysvětluje, proč se s jejich rostoucím využíváním výsledky žáků zhoršují. | Poslední komentář | Tyto skupiny nemusí být nutně ve vzájemném rozporu. Jsou učitelé, kteří spadají do 1) i 3), aniž by musela některá ze skupin výrazně převažovat. A je v takovém případě logické, že 1) je časově před 3).
Stejně je možné vnímat i 1) a 4). |
---|
|
Třetí propast podle OECD |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
08. 09. 2016 |
5379 |
Anotace | Článek informuje o nové zprávě OECD PISA Infocus zabývající se rozdíly ve využívání internetu 15letými žáky v závislosti na jejich socio-ekonomickém statusu. | Poslední komentář | Ad E Kocourek 0.09.16 8:34:
Všiml jsem si určité změny v tomto Vašem komentáři oproti některý komentářům minulým: zde používáte v argumentaci termín "selský rozum", zatímco jinde to byl "zdravý rozum". Je za tím nějaká hlubší příčina nebo se jedná jen o terminologickou nuanci bez významových rozdílů? |
---|
|
4. průmyslová revoluce |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
8 komentářů |
02. 05. 2016 |
9482 |
|
OECD: Žáci, počítače a učení |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
29. 09. 2015 |
5227 |
Anotace | Informace o studii OECD, která na základě výsledků PISA analyzuje úspěšnost využití technologií k učení, a to včetně toho, jak se to daří školám. | Poslední komentář | Ještě přidám reakci Audrey Watters, která přináší další odkazy na zcela zcestné zprávy z médií a zjištění OECD fundovaně vykládá. Je s mými závěry zcela v souladu. http://hackeducation.com/2015/09/17/oecd-ed-tech/ |
---|
|
Hodnocení online spolupráce |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
02. 09. 2014 |
7054 |
Anotace | Druhý ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje teoretický popis funkce hodnotícího systému, 1. stupeň definice kompetencí a náznak funkce umělé inteligence schopné hodnotit samostatnou spolupráci žáků. Je určen především studentům předmětů s orientací na vzdělávací technologie UK Praha, PedF. | Poslední komentář | Smutné... |
---|
|
Online spolupráce jako kompetence pro 21. století |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
7 komentářů |
01. 09. 2014 |
9759 |
Anotace | První ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje praktické ukázky aplikací, které jsou k těmto účelům využívány. Naznačuje, jak by mohl vypadat modul, který bude ke stejným účelům zařazen do výzkumu OECD PISA 2015. | Poslední komentář | Utekly 3 roky, a konečně jsme se dočkali výsledků. Jsme celkově průměrní, rozdíly mezi žáky i školami jsou velké: http://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Vysledky-PISA-2015-Tymove-reseni-problemu |
---|
|
Aktuální trendy ovlivňující školství podle OECD |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
13. 06. 2013 |
4295 |
Anotace | Informace o jedné kapitole ze zprávy OECD popisující hlavní trendy ovlivňující školství členských zemí v roce 2013. | Poslední komentář | |
---|
|
Příprava nového amerického plošného testování |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
12. 11. 2012 |
4697 |
|