Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "OECD"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Digitální Wellbeing OECD – závěry

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Poslední díl třídílného seriálu mapujícího výsledky projektu OECD 21st Century Children shrnující závěry dvou dosud publikovaných studí zabývajících se digitálním wellbeingem a zdravím v souvislosti se školstvím.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální Wellbeing OECD II.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Druhý díl třídílného seriálu mapujícího výsledky projektu OECD 21st Century Children shrnující poznámky ke studii Vzdělávání v digitálním věku: Zdravé a šťastné děti.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální Wellbeing OECD I.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
První díl třídílného seriálu mapujícího výsledky projektu OECD 21st Century Children shrnující poznámky ke studii Vzdělávání dětí 21. století: Emocionální wellbeing v digitálním věku.
Autor Bořivoj Brdička

PISA propojuje čtenářskou a digitální gramotnost

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Hlavní zjištění sekundární analýzy dat mezinárodního šetření PISA 2018 zkoumající čtenářskou gramotnost v souvislosti s využitím digitálních technologií.
Autor Bořivoj Brdička

Jsou žáci připraveni uspět v propojeném světě?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výsledcích modulu, který v PISA 2018 bez naší účasti ověřoval globální kompetence.
Autor Bořivoj Brdička

Indikátory inovací školství podle OECD

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o tom, jaké indikátory inovací školství sledují experti OECD, a to v souvislosti s naší právě připravovanou Strategií 2030+.
Autor Bořivoj Brdička

Typy učitelů z pohledu vzdělávacích technologií

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva doktoranda Kennetha Gravese z newyorské Columbia University, která přináší zajímavá zjištění o tom, jaký mají učitelé přístup k technologiím, a vysvětluje, proč se s jejich rostoucím využíváním výsledky žáků zhoršují.
Autor Bořivoj Brdička

Třetí propast podle OECD

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o nové zprávě OECD PISA Infocus zabývající se rozdíly ve využívání internetu 15letými žáky v závislosti na jejich socio-ekonomickém statusu.
Autor Bořivoj Brdička

4. průmyslová revoluce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek shrnuje základní informace o novém pojmu „průmysl 4.0“ a dává je do kontextu s požadavky na transformaci školství související s řešením naší Strategie digitálního vzdělávání.
Autor Bořivoj Brdička

OECD: Žáci, počítače a učení

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Informace o studii OECD, která na základě výsledků PISA analyzuje úspěšnost využití technologií k učení, a to včetně toho, jak se to daří školám.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 17