Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Virtuální učitel v Georgii |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
09. 01. 2017 |
28003 |
Anotace | Článek popisuje, jak školský obvod Bibb v americké Georgii řeší nedostatek pedagogů využitím služeb zkušených učitelů, kteří jsou dostupní prostřednictvím internetu. | Poslední komentář | |
---|
|
Bude PISA 2009 pro nás poučením? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
13. 12. 2010 |
16584 |
Anotace | Studie snažící se popsat, jaká opatření mohou pomoci změnit zhoršující se výsledky našeho školství v mezinárodních srovnáních. | Poslední komentář | Díky za tento článek. Určitě je pro nás pro všechny k zamyšlení. Věřím v nastartování činností, které podpoří rozvoj čtenářské gramotnosti. Jak čtu Vaše příspěvky i příspěvky kolegů, myslím, že máme všichni společný cíl. |
---|
|
Projekty pro Den Země |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
25. 03. 2008 |
11125 |
Anotace | Informace o projektech připravovaných na Den Země (22.4.) a o významu této události. | Poslední komentář | |
---|
|
Noste si vlastní přístroje! |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
19. 03. 2012 |
10705 |
Anotace | Zamyšlení nad tím, jaké problémy přináší použití vlastních technologií žáků na podporu aktivit spojených s výukou. | Poslední komentář | Možná by učitelům pomohlo, kdyby v článku byly uvedeny konkrétní příklady, jak přístup BYOT aplikovat v jednotlivých předmětech. Mnozí si pod tím nedokážou představit nic konkrétního... |
---|
|
Americké hybridní školy pro síťovou generaci |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
12. 04. 2011 |
9847 |
Anotace | Článek popisuje nový typ tzv. hybridních škol, jež jsou hromadně zakládány v USA. Z větší části fungují prostřednictvím technologií. | Poslední komentář | Ad. Komerční podtext - ono to ani jinak nejde, než zavedením komerčních principů do vzdělávání. Otázky efektivity vzdělávacího systému tu nikdo neřešil od doby, kdy byla povinná školní docházka zavedena a to je škoda. |
---|
|
Strategie skutečné reformy školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
06. 12. 2010 |
9447 |
Anotace | Článek popisující kampaň učitelů v USA blogujících za skutečnou reformu školství, jež byla namířena proti záměrům tamního federálního ministerstva školství. Jako příklad je použit příspěvek nadace Edutopia přinášející 6 strategií skutečné reformy. | Poslední komentář | Musím reagovat na kolegu Neumajera. Pokud můj příspěvek vyzněl tak, že jsem proti kariernímu řádu, je to chyba. Nejsem! Již mnoho let je propaguji. Jen jsem se snažil připomenout, jak může takový dobrý záměr skončit. Slovensko je příkladem.
Teď po zveřejnění PISA 2009 je vše ještě zřetelnější. Pokud převládne přesvědčení, že je veškerá snaha o reformu krok špatným směrem, Pánbůh s námi! Zdá se, že tento článek je čím dál tím aktuálnější. Nikdo si nevšiml, že návrat do starých kolejí je prostě nemožný. Mezitím uteklo v řece mnoho vody a děti jsou úplně jiné. Nikdo nevěnuje pozornost tomu, co vlastně PISA testuje. Jsem hodně zvědavý, jak budou ty naše testy kompatibilní, ale mám opravdu velké obavy. I kdyby naše testy byly špičkové, stejně neověří vše, co má být cílem výuky. Ten zbytek zde popsaný v 6 bodech se prostě vypustí. Pokud k tomu dojde, nejenže se v PISA nezlepšíme, ale zásadním způsobem se proviníme na dětech. |
---|
|
Kyberšikana učitele |
 | Martina Schrötterová |
|
|
|
| |
12 komentářů |
27. 05. 2014 |
9381 |
Anotace | Článek shrnuje informace o poměrně častém jevu, a sice o zneužívání internetu žáky k šikanování učitelů, popisuje systémová řešení realizovaná ve světě a odkazuje související domácí dokumenty. | Poslední komentář | Že \"každý učitel by se měl ve výuce neustále chovat tak, aby ho kdokoli mohl natáčet\"? Jistě. Ale šikovný střihač z nás udělá blbce kdykoliv. Tak proč mu přihrávat materiál? Pokud by ovšem mezi žáky a učitelem existovala dohoda, pak by samozřejmě nebylo o čem diskutovat. Kdyby to platilo pro obě strany navzájem. A to samozřejmě na základce s ohledem na věk žáků neplatí. Pane Brdičko, možná vám také uniká, že je rozdíl mezi VŠ přednáškou a vyučovací hodinou na základce, kde jsou interakce mezi žákem a učitelem daleko pestřejší. P.S. Pokud vůbec nebyla řeč o základkách, tak se omlouvám. Ale jak to v takových diskuzích poznat? |
---|
|
Daty řízené školství v praxi |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
08. 09. 2011 |
8754 |
Anotace | 2. díl seriálu zabývajícího se analýzou výukových výsledků předkládající současný stav implementace této technologie na praktických příkladech ze Spojených států, kde se její nasazení již začíná realizovat. | Poslední komentář | Některé soukromé školy už "kvalitnější" jsou: Když si učitel dovolí dát dítěti platících rodičů na konkrétním soukromém G trojku, dostaně od vedení školy úkol žáka přezkoušet a s lepším výsledkem. |
---|
|
Standardy ISTE 2016 pro žáky |
 | ISTE |
|
|
|
| |
2 komentáře |
05. 09. 2016 |
8640 |
Anotace | Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií. | Poslední komentář | Pro úplnost (a pro případné vlastní studium) je třeba dodat, že existují i další podobné aktuální aktivity směrem ke standardizaci schopností technologie využívat: - K–12 Computer Science Framework vyvinutý pod vedení americké Association for Computing Machinery - EU e-Skills for growth and jobs (politika Evropské komise) |
---|
|
Volně dostupné weby pro vzdělávání |
 | Bc. Veronika Hnojská |
|
|
|
| |
|
12. 06. 2014 |
8327 |
Anotace | Přehled vybraných webů použitelných ve výuce založený na příspěvku americké učitelky Stacy Zeiger doplněný vlastním výběrem autorky. | Poslední komentář | |
---|
|