Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zpráva projektu Tomorrow s reakcí na pandemii |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
16. 11. 2020 |
663 |
Anotace | Zajímavá zjištění amerického tradičně značně velkého průzkumu využití vzdělávacích technologií u učitelů, žáků a rodičů, který reaguje na současnou situaci uzavření škol. | Poslední komentář | |
---|
|
Historie USA podle Trumpa |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
05. 10. 2020 |
853 |
Anotace | Informace o aktuálním plánu prezidenta Trumpa využít schopností čínského vlastníka platformy TikTok k vývoji aplikace učící americké děti dějiny jejich země tak, jak by si přál on. | Poslední komentář | |
---|
|
Hodnocení v duchu Two Rivers |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
21. 10. 2019 |
1630 |
Anotace | Inspirace, kterou o svém pojetí formativního hodnocení žáků poskytuje veřejná škola Two Rivers z Washingtonu. Tato metodika je v dokonalém souladu s výchovou k tvořivému myšlení. | Poslední komentář | |
---|
|
Výzkum Common Sense |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
27. 06. 2019 |
1947 |
Anotace | Zpráva o výzkumu kalifornské neziskovky Common Sense Media, který zjišťoval stav využití technologií na vzorku 1200 amerických učitelů. | Poslední komentář | |
---|
|
Standardy interoperability podle CoSN |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
10. 06. 2019 |
2480 |
Anotace | Zpráva o nástroji amerického sdružení Consortium for School Networking, které na základě standardů interoperability pomáhá školským úřadům řídit integraci technologií do výukového procesu. | Poslední komentář | Zpráva, která dotváří obraz toho, jak se v USA správa dat žáků pro výukové účely dostává stále více do popředí zájmu investorů a vývojářů - What the Shifting Data Center Ecosystem Means for Education. |
---|
|
Personalizace podle Fultonu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
4 komentáře |
11. 09. 2017 |
4535 |
Anotace | Zpráva o implementaci personalizovaného vzdělávání ve školském obvodě Fulton v americké Georgii. Závěry sice nejsou moc překvapivé, ale jsou mimořádně důležité i pro nás. Samotné technologie personalizaci neřeší! | Poslední komentář | Pak tedy je nutné doporučit ve školství technologie nepoužívat a nedodávat je tam vůbec. S vyjimkou výuky ICT a administrativy. Jsem už, pane Kocourku, docela unaven, ale přesto budu pořád opakovat, že v tom případě máme velký problém, protože mimo školství se technologie běžně používají a umí podporovat i učení čehokoli jiného. |
---|
|
Standardy ISTE 2017 pro učitele |
 | ISTE |
|
|
|
| |
|
31. 08. 2017 |
3971 |
Anotace | Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje současnou potřebnou úroveň kompetencí učitelů v oblasti digitálních technologií. | Poslední komentář | |
---|
|
Analýza dat v rukou koordinátora technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
23. 01. 2017 |
3181 |
Anotace | Článek na základě informací z amerického Wisconsinu rozebírá problematiku zavádění digitální analýzy výukových výsledků do činnosti učitelů z pohledu koordinátora (metodika) ICT. | Poslední komentář | No právě, jde o to, aby žák na svém přístroji dělal hodnotitelné výukové aktivity. Tady nejde primárně o evidenci docházky a chování. Na počátku bývá převrácená třída, na konci celý systém aktivit naplňujících minimální standardy. Jakkoli jsme zatím daleko, budou nám brzy takové systémy vnucovány. Musíme vědět, co od nich čekat a jak s nimi pracovat. |
---|
|
Virtuální učitel v Georgii |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
09. 01. 2017 |
27933 |
Anotace | Článek popisuje, jak školský obvod Bibb v americké Georgii řeší nedostatek pedagogů využitím služeb zkušených učitelů, kteří jsou dostupní prostřednictvím internetu. | Poslední komentář | |
---|
|
Trochu jiné ověřování způsobilosti učitelů |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
05. 12. 2016 |
4074 |
Anotace | Informace o jednom z programů certifikace amerických učitelů za účelem získání licence pro práci ve veřejných školách v rámci jednotlivých států Unie. Zde popisovaná metodika edTPA využívá online prostředí a vyvolává potřebu digitálních kompetencí. Proto má zřejmý vztah k naší SDV. | Poslední komentář | Vida, vida, a je tu opět problém s natáčením žáků. V New Jersey si stěžují dokonce i přesto, že záznamy adeptů učitelství jsou k dispozici jen hodnotitelům. N.J. Superintendent: Classroom Videos of Trainee Teachers Compromise Student Privacy |
---|
|