Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Netolerujme počítačově negramotné učitele! |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
09. 09. 2009 |
3553 |
Anotace | Článek se zabývá potřebou počítačové gramotnosti učitelů. | Poslední komentář | |
---|
|
Technologická transformace školství v USA pokračuje |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
29. 11. 2010 |
7090 |
Anotace | Článek popisující aktuální vývoj technologické reformy státních škol v USA řízené federálním ministerstvem školství pod vedením pana ministra Arne Duncana. | Poslední komentář | No, možná je to tím, že o změny v P a C se státy/vlády snaží relativně delší dobu. V oblasti T to stále není tak zřejmé, a patrně proto je tato oblast v projetu tak akcentována.
ON |
---|
|
Strategie skutečné reformy školství |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
06. 12. 2010 |
9430 |
Anotace | Článek popisující kampaň učitelů v USA blogujících za skutečnou reformu školství, jež byla namířena proti záměrům tamního federálního ministerstva školství. Jako příklad je použit příspěvek nadace Edutopia přinášející 6 strategií skutečné reformy. | Poslední komentář | Musím reagovat na kolegu Neumajera. Pokud můj příspěvek vyzněl tak, že jsem proti kariernímu řádu, je to chyba. Nejsem! Již mnoho let je propaguji. Jen jsem se snažil připomenout, jak může takový dobrý záměr skončit. Slovensko je příkladem.
Teď po zveřejnění PISA 2009 je vše ještě zřetelnější. Pokud převládne přesvědčení, že je veškerá snaha o reformu krok špatným směrem, Pánbůh s námi! Zdá se, že tento článek je čím dál tím aktuálnější. Nikdo si nevšiml, že návrat do starých kolejí je prostě nemožný. Mezitím uteklo v řece mnoho vody a děti jsou úplně jiné. Nikdo nevěnuje pozornost tomu, co vlastně PISA testuje. Jsem hodně zvědavý, jak budou ty naše testy kompatibilní, ale mám opravdu velké obavy. I kdyby naše testy byly špičkové, stejně neověří vše, co má být cílem výuky. Ten zbytek zde popsaný v 6 bodech se prostě vypustí. Pokud k tomu dojde, nejenže se v PISA nezlepšíme, ale zásadním způsobem se proviníme na dětech. |
---|
|
Školní sbor se proslavil na YouTube |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
25. 08. 2009 |
3884 |
Anotace | Článek popisující mimořádně úspěšný školní sbor z NewYorku, jehož činnost má významný dopad na výukové výsledky jeho členů. | Poslední komentář | |
---|
|
Děti bez jména a bez tváře |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
19. 10. 2010 |
4987 |
Anotace | Zajímavý názor blogerky a učitelky informatiky Julie A. Cunninghamové na problematiku ochrany dětí před nástrahami internetu. | Poslední komentář | |
---|
|
Americké hybridní školy pro síťovou generaci |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
12. 04. 2011 |
9826 |
Anotace | Článek popisuje nový typ tzv. hybridních škol, jež jsou hromadně zakládány v USA. Z větší části fungují prostřednictvím technologií. | Poslední komentář | Ad. Komerční podtext - ono to ani jinak nejde, než zavedením komerčních principů do vzdělávání. Otázky efektivity vzdělávacího systému tu nikdo neřešil od doby, kdy byla povinná školní docházka zavedena a to je škoda. |
---|
|
Encyclopaedia Britannica a škola 2.0 – část II |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
03. 11. 2008 |
3763 |
Anotace | Druhý díl seriálu o tematické diskusi na Britannica Blog, v níž se celá řada významných světových odborníků zabývá děním souvisícím s rozvojem tzv. internetu 2. generace. | Poslední komentář | |
---|
|
Encyclopaedia Britannica a škola 2.0 – část I |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
29. 10. 2008 |
4011 |
Anotace | První díl seriálu o tematické diskusi na Britannica Blog, v níž se celá řada významných světových odborníků zabývá děním souvisícím s rozvojem tzv. internetu 2. generace. | Poslední komentář | |
---|
|
Interaktivní tabule zvyšuje úspěšnost |
 | Matěj Sottner |
|
|
|
| |
|
24. 09. 2009 |
2466 |
Anotace | Přehled výsledků výzkumu, který vypracovala Marzano Research Laboratory na zakázku pro známého výrobce interaktivních tabulí Promethean. | Poslední komentář | |
---|
|
Daty řízené školství v praxi |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
08. 09. 2011 |
8718 |
Anotace | 2. díl seriálu zabývajícího se analýzou výukových výsledků předkládající současný stav implementace této technologie na praktických příkladech ze Spojených států, kde se její nasazení již začíná realizovat. | Poslední komentář | Některé soukromé školy už "kvalitnější" jsou: Když si učitel dovolí dát dítěti platících rodičů na konkrétním soukromém G trojku, dostaně od vedení školy úkol žáka přezkoušet a s lepším výsledkem. |
---|
|