Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obnova veřejného školství aneb personalizované vzdělávání do škol |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
21. 11. 2016 |
5031 |
Anotace | Článek se věnuje výzkumu zavádění personalizovaných vzdělávacích metod s využitím technologií do amerických škol na základě specializovaného výzkumu washingtonského ústavu CRPE. | Poslední komentář | Další příklad nasazení pesonalizace v Momentum Schools v Michiganu. I zde se moc o konkrétních metodách nedozvíme. Základem je práce s počítačem. Personalized Learning: Budget cuts spur new teaching model |
---|
|
Peter Thiel a volba amerického prezidenta |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
10. 11. 2016 |
4771 |
Anotace | Medailonek jednoho velmi úspěšného amerického podnikatele na poli globálních technologií včetně vzdělávacích a zamyšlení nad souvislostmi s volbami nejen v USA. | Poslední komentář | Nepřestává mě udivovat šíře vašeho záběru. Znovu děkuji za vaše články, které mě, stejně jako tento, směrují podívat se jinak na události, které se kolem dějí, nutí k přemýšlení a rozšiřují obzory nejen "pedagogické a digitální". |
---|
|
Standardy ISTE 2016 pro žáky |
 | ISTE |
|
|
|
| |
2 komentáře |
05. 09. 2016 |
8632 |
Anotace | Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií. | Poslední komentář | Pro úplnost (a pro případné vlastní studium) je třeba dodat, že existují i další podobné aktuální aktivity směrem ke standardizaci schopností technologie využívat: - K–12 Computer Science Framework vyvinutý pod vedení americké Association for Computing Machinery - EU e-Skills for growth and jobs (politika Evropské komise) |
---|
|
Vzdělávání v digitálním věku v rámci programu IVLP |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
4 komentáře |
14. 03. 2016 |
3335 |
Anotace | Úvodní zpráva seriálu pojednávajícího o studijní cestě autora po USA v rámci programu IVLP s cílem poznávat tamní způsoby implementace vzdělávacích technologií a navazovat kontakty. | Poslední komentář | @Kocourek: Shodou okolností zrovna zkoumám možnosti spolupráce a výměny studentů s istambulskou ped. fakultou. K mému velkém překvapení tam mají 30% výuky oboru IT v AJ - pozor, i pro turecké studenty. Ani by mě nepřekvapilo, kdyby se ukázalo, že i v Jihoafrické republice bychom se mohli leccos přiučit. Se zeměmi, kde probíhá válečný kontakt bych nás srovnávat opravdu nechtěl. Pro vaše uklidnění, mezi účastníky (toto byl jeden z mnohých programů) lze hned najít třeba též lidi z Francie či Španělska - viz http://eca.state.gov/ivlp/ivlp-experience/ivlp-stories. |
---|
|
Směřuje americké školství k otevřenosti nebo k trhu? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
10. 03. 2016 |
4260 |
Anotace | Zpráva založená na dvou protichůdných postupech implementace digitálních učebních materiálů v USA naznačuje, jaké problémy bude jistě třeba řešit i u nás při realizaci Strategie digitálního vzdělávání. Jedná se o příspěvek k Týdnu otevřeného vzdělávání. | Poslední komentář | Curriculet Closes Shop Je zřejmé, že podnikatelský záměr Curriculet zpoplatnit a formalizovat služby pro čtení žáků nevyšel. Nabízejí přechod ke konkurenci - Actively Learn či Newsela. |
---|
|
Digitální inkluze po americku |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
07. 12. 2015 |
3263 |
Anotace | Zpráva o opatřeních, která v souvislosti s umožněním vlastního personalizovaného učení všem realizují školské instituce v USA. | Poslední komentář | S hlavními protagonisty tohoto článku se můžete blíže seznámit prostřednictvím webináře Alliance for Excellent Education:
District Strategies for Achieving Digital Equity |
---|
|
Podstata otevřeného přístupu k výuce s využitím technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
5 komentářů |
16. 11. 2015 |
3592 |
Anotace | Zpráva o politice amerického školského obvodu Albemarle ve Virginii v oblasti zavádění programu využití vzdělávacích technologií formou 1:1. | Poslední komentář | Flexibilní třída podle Albemarle - https://youtu.be/4cscJcRKYxA |
---|
|
Výuka algebry on-line v USA |
 | Ondřej Hruška |
|
|
|
| |
|
08. 10. 2015 |
2467 |
Anotace | Informace o studii SRI založené na výzkumu v praxi používaných amerických online kurzů algebry pro žáky 2. st., přinášející některá zajímavá všeobecně platná zjištění. | Poslední komentář | |
---|
|
Přichází druhá počítačová revoluce |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
5 komentářů |
21. 09. 2015 |
5510 |
|
Co má Sputnik společného se vzdělávacími technologiemi |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
5 komentářů |
03. 09. 2015 |
3016 |
Anotace | Zamyšlení nad historickým vývojem vzdělávacích technologií v USA po 2.sv.v. a souvislostmi se studenou válkou, závody ve zbrojení a dobýváním kosmu. To vše s naznačením souvislostí se současným vývojem u nás doma. | Poslední komentář | Rozhodně jsem nechtěl vyvolat diskuzi o tom, kdo zavraždil JFK. To bychom se dostali na úroveň hodnou současných ruských dezinformačních kampaní. Ve vyjádření pana Melichara je ale jiná zajímavá myšlenka, kterou nelze přejít bez povšimnutí. "Technologie jsou příčinou neúspěchu RVP", protože ony mohou za to, že se reforma zvrhla v kopírování ŠVP. Přiznávám, že něco podobného jsem ještě neslyšel. Pokud je to pravda, nemáme naději. Již dnešní umělá inteligence dokáže takového učitele nahradit. |
---|
|