Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 důvodů pro zavádění technologií |
 | Mgr. Zdeněk Portych |
|
|
|
| |
15 komentářů |
17. 02. 2014 |
5571 |
Anotace | Článek založený na myšlenkách mentorky učitelů z Virginie Sheryl Nussbaum-Beach převedených s podporou firmy AmpliVox Sound Systems do podoby videa. | Poslední komentář | Nenavrhuji měřit úroveň digitální gramotnosti učitelů plošně. Navrhuji ji popsat a zahrnout do kariérního systému. Samozřejmě platí, že si každý učitel určí sám, zda bude technologie ve výuce používat. Pokud je ale zavrhne, bude čelit zvětšující se propasti mezi tím, co se děje ve škole a mimo ni. Dlouhodobě je to neudržitelné. Asi už nejsem schopen to lépe vysvětlit. Každého určitě nepřesvědčím. Je to marné! Přeji všem, aby měli úspěch, ať už s nebo bez. |
---|
|
Americká podpora vzdělávacích technologií tahem |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
04. 02. 2014 |
4663 |
Anotace | Zpráva o novém přístupu americké vlády k financování aktivit spojených s aplikací vzdělávacích technologií v praxi. | Poslední komentář | Poučné. Zvlášť v tuto chvíli, kdy se připravuje OP VVV a jiné (podobné) programy a výzvy. |
---|
|
Modernizace programů na přípravu budoucích učitelů |
 | Michal Strnad |
|
|
|
| |
1 komentář |
03. 02. 2014 |
3561 |
Anotace | Článek popisuje dvě nezávislé iniciativy ze Spojených států, které se snaží modernizovat přípravu učitelů v oblasti využívání technologií. | Poslední komentář | Dobrý den,
souhlasím, že je třeba v tomto směru něco udělat, otázkou ale je, jak to udělat tak, aby to bylo dobře. Pořádná pedagogika zatím neexistuje. Dle mého je třeba více propojovat dobrou praxi se studenty pedagogických fakult a s výzkumy. Ještě bych chtěla upozornit, že se na školeních snažíme učitelům ukazovat, jak výuku zefektivňovat. Otázkou také jsou očekávání a nároky daných učitelů. |
---|
|
Do 5 let má být připojeno 99 % žáků v USA do internetu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
10 komentářů |
07. 06. 2013 |
4336 |
Anotace | Zpráva o nejnovější iniciativě Bílého domu v oblasti připojování amerických škol do internetu včetně přípravy učitelů. | Poslední komentář | Pane kolego, jde o celkový úspěch přístupu k edukaci doložený výsledkem testů, nikoli úspěch dokládající vhodný styl přípravy na test. Jako byste stále nechtěl přijmout, že by na tom něco mohlo být :) |
---|
|
Strategie rozvoje školství v USA pod taktovkou Ed.gov |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
04. 04. 2013 |
6481 |
Anotace | Zpráva o aktuálním vývoji na poli využití velkých dat k analýze výukových výsledků žáků s potenciálem rychlého šíření v oblasti využití mobilních technologií na celém světě. | Poslední komentář | Zrovna jsem se dočetl, že ředitelka odboru vzdělávacích technologií Ed.gov Karen Cator z ministersva odchází a zakládá neziskovku Digital Promise, která bude zkoušet doporučení daná jí iniciovaným plánem a studiemi realizovat v praxi. |
---|
|
Jak dostupnost technologií ovlivňuje učitele a žáky |
 | Karel Albrecht |
|
|
|
| |
2 komentáře |
21. 03. 2013 |
4020 |
Anotace | Článek na základě dvou studií americké společnosti Pew Internet popisuje vliv a využívání moderních technologií při vyučování. | Poslední komentář | Nejblíže jsou dosud aktuální čísla z Výroční zprávy ČŠI za šk. rok 11/12. |
---|
|
Příprava nového amerického plošného testování |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
3 komentáře |
12. 11. 2012 |
4689 |
|
Kreativita a podnikavost podle profesora Zhao na konferenci ISTE 2012 |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
03. 09. 2012 |
7047 |
Anotace | Zpráva o konferenci ISTE 2012, jejímž hlavním cílem byla podpora vzdělávání ke kreativitě a osobní zodpovědnosti, postavená na obsahu přednášky profesora Zhao. Součástí je též vysvětlení, proč není Čína svými skvělými výsledky v mezinárodních srovnáních žáků nadšena. | Poslední komentář | |
---|
|
Proč je otevřené vzdělávání důležité |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
23. 07. 2012 |
3689 |
Anotace | Výsledky americké soutěže videí, které vysvětlují význam otevřeného zdělávání a volně dostupných výukových zdrojů. | Poslední komentář | |
---|
|
Kdy bude učení s mobilem běžné? |
 | Martin Rusek |
|
|
|
| |
12 komentářů |
24. 05. 2012 |
5945 |
Anotace | Článek shrnuje aktuální informace a výsledky výzkumů z oblasti výukového využití mobilních technologií. | Poslední komentář | Zdravím. A bylo těch 4,7 % využito opravdu \"smysluplně\"? Co vlastně považuje ČŠI za \"aktivní práci\"? Uvažuje ta zpráva také o tom, že se třídy musí vystřídat v jediné počítačové učebně? Kolik procent by bylo dostačující, optimální nebo ideální? Nad kolika procenty bychom měli dokonce jásat? Existuje snad nějaké (něčí) doporučení? 10, 20 nebo 31,74 %? Chci říci, že vykazovat jen holá procenta je k ničemu, protože takové číslo vypovídá jen velmi málo.
P.S. Tím se nestavím za argumenty paní Čábelové. Jsou to pochybnosti a otázky moje vlastní. Však víte.
|
---|
|