Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fotíme Česko se žáky |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
28. 10. 2020 |
826 |
Anotace | Představení projektu Fotíme Česko a jeho možnosti realizace se žáky, ať ve škole, nebo mimo ni. | Poslední komentář | |
---|
|
Digitální minimalismus (14. akce Virtuálního Digicentra) |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
21. 10. 2020 |
864 |
Anotace | Představení 14. akce Virtuálního Digicentra. | Poslední komentář | |
---|
|
10 tipů, jak naučit žáky být digitálními minimalisty |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
14. 10. 2020 |
2298 |
Anotace | Digitální minimalismus lze zcela bez nadsázky považovat za základní pilíř digitální gramotnosti. Co znamená digitální minimalismus, jak se stát digitálním minimalistou a především, jak udělat digitální minimalisty ze žáků, se dozvíte v tomto článku. | Poslední komentář | |
---|
|
Digitální občanství podle Common Sense |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
15. 06. 2020 |
1657 |
Anotace | Informace o existenci kurikula americké neziskovky Common Sense, které pokrývá výuku tematiky digitálního občanství od MŠ až po SŠ, jež má přesah jak do mediální výchovy, tak do digitální gramotnosti. | Poslední komentář | Máte-li zájem, ze stolu byl pořízen záznam - https://youtu.be/TjRQh2fHJ0c. Nemusíte ale ztrácet 2 h drahoceného času. To hlavní vám řeknu jednou větou. Naše školy nebudou v dohledné době schopny v dostatečné míře zvyšovat mediální gramotnost žáků. |
---|
|
Výuka digitálního občanství podle Googlu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
16. 03. 2020 |
1304 |
Anotace | Upoutávka na volně dostupný materiál vytvořený firmou Google obsahující 5 výukových lekcí věnovaných digitální gramotnosti žáků na úrovni 2. st. ZŠ včetně doprovodného webu a hry fixující získané poznatky. Obsah může sloužit jako zdroj nápadů pro naše učitele. | Poslední komentář | |
---|
|
Revize vzdělávání z pohledu technologií |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
09. 03. 2020 |
2664 |
Anotace | Studie ozřejmující potřebu realizace revizí našich rámcových vzdělávacích programů a věnující se souvislostem s digitálními technologiemi. | Poslední komentář | |
---|
|
Gartner: 10 důvodů, proč technologie mění to, co znamená být člověkem |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
24. 02. 2020 |
1834 |
Anotace | Zajímavá zpráva známé poradenské agentury Gartner popisující budoucnost lidstva v souvislosti s technologiemi, která má určitý dopad na školství. | Poslední komentář | |
---|
|
Budoucnost škol podle WEF |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
10. 02. 2020 |
1599 |
Anotace | Informace o zprávě Světového ekonomického fóra, která popisuje, jak by měla vypadat škola budoucnosti připravující žáky na existenci v éře průmyslu 4.0. | Poslední komentář | |
---|
|
Otevřené online kurzy pro učitele na Eduskopu |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
03. 02. 2020 |
2989 |
Anotace | Informace o dvou nových MOOC kurzech tematicky zaměřených na změny ve výuce informatiky s přesahem do mnoha předmětů, které vyvinul projekt PRIM, a přináší je portál Eduskop. | Poslední komentář | |
---|
|
Tvoříme Wikipedii – díl 7.: 5 kroků, než začnete s Wikipedií ve škole |
 | Jaroslav Mašek |
|
|
|
| |
|
27. 11. 2019 |
1763 |
Anotace | Předtím, než se rozhodnete začlenit Wikipedii do své výuky, ať už pasivně (needitačně), či aktivně (editačně), je vhodné absolvovat několik nezbytných kroků. V následujícím textu se podíváme na 5 základních, které nám pomohou nejen s uvedenou integrací Wikipedie, ale umožní nám úspěšně realizovat kurz Wikipedie na naší škole. | Poslední komentář | |
---|
|