Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | Pro | Top | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Knewton jako předzvěst budoucnosti? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
11 komentářů |
28. 01. 2016 |
5764 |
Anotace | Článek shrnuje zprávy i vlastní autorovy zkušenosti s adaptivním personalizovaným výukovým systémem firmy Knewton, která se chlubí schopností číst myšlenky svých uživatelů. | Poslední komentář | Další důkaz o tom, že budoucnost bude asi vypadat trochu jinak. Po Siemensovi opouští cestu k automatizovanému pojetí výuky využívajícímu umělou inteligenci i Ferreira. Jose Ferreira Steps Down as Knewton CEO, Eyes Next Education Startup |
---|
|
iTunes U v Česku |
 | Michal Kalimon |
|
|
|
| |
4 komentáře |
22. 09. 2014 |
4117 |
Anotace | Příspěvek přináší základní informace o systému podpory zavádění digitálních technologií do výuky od firmy Apple nazvaném iTunes U, který dnes funguje celosvětově jako cloudouvá aplikace a jehož prostřednictvím nabízejí zdarma kurzy i ty nejlepší vzdělávací instituce. | Poslední komentář | A možná stojí za zmínku i katalog existujících kurzů na portále ipadvevyuce.cz
http://www.ipadvevyuce.cz/itunesu/ceske-kurzy/ |
---|
|
Poskytovatelé vzdělávacích aktivit a xAPI |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
2 komentáře |
18. 09. 2014 |
4431 |
Anotace | Informace o vývoji systémů využívajících rozhraní pro zaznamenávání a analýzu výukových výsledků xAPI, které je současným pokračovatelem rozšiřujícím možnosti eLearningového standardu SCORM. | Poslední komentář | Velice přínostný článek o tématu, které je mnohem důležitější, než si většina lidí zřejmě uvědomuje.
Osobně se domnívám, že SCORM je mrtvý, především proto, že je natolik málo restriktivní, že neumožńuje reálný přenos dat mezi aplikacemi. xAPI vypadá funkčně lépe, jako RDF, ale opět se bojím vágnosti. Otázkou je, co to vlastně má přinést, jestli mobilitu nebo interní záznam činností.
Ještě možná jeden komentář, který je problematický u všech ontologií - jak najít tu správnou. Dnes josu už pěkné experimenty na počítačové zpracování emocí a je otázkou, zda to tento formát umí rozumně implementovat. Jak to navázat na sémantické aplikace, dialogové systémy atd. |
---|
|
Jak efektivní je online výuka? |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
1 komentář |
02. 09. 2013 |
9097 |
Anotace | Studie shrnující dvě aktuální zámořské výzkumné zprávy zabývající se zaváděním online forem vzdělávání nejen na vysokých školách. | Poslední komentář | Poté, co jsem tento příspěvek dokončil, objevil se k ontarijské studii velmi zajímavý komentář Tonyho Batese - A review of the HEQCO report on productivity and quality in online learning in higher education ( též viz Sedmero osvícení Tonyho Batese). Vyjímám: - „Dosud všechny výzkumy porovnávající prezenční výuku s online, i ty odkazované studií, věnují pozornost jen formě studia a nezabývají se aplikovanou pedagogikou. Proto nemám k závěrům příliš velkou důvěru.“ - „S uvedenými doporučeními vládě Ontaria souhlasím, i když musíme být, díky nedostatečné podpoře výzkumem, obezřetní. Mnohem raději bych však viděl ještě trochu jinou formulaci toho, co by se mělo dělat. Měl by být vyvinut model vysokoškolského vzdělání, který jde nad rámec MOOC a kombinuje nové technologie s ověřenými nejvhodnějšími metodami online pedagogiky (Tři generace online pedagogiky) a využívá sociální sítě. Takový, který by vytvářel samo se podporující komunity studentů jdoucí nad rámec součastných společenství spolužáků z jednoho studijního programu a vedl k mnohem lepším výukovým výsledkům i k vyššímu procentu dokončených studií. Věřím, že je to při dostatečných investicích navzdory individuálním zájmům jednotlivých univerzit možné.“
Chce se mi dodat jen to, že stejný model by, podle mého názoru, mělo mít i další vzdělávání ped. pracovníků, které by mělo být garantováno státem a mělo by jít nejen nad rámec jednoho programu, ale mělo by mít nadnárodní rozměr. |
---|
|
Digitální gramotnost podle Wheelera |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
18. 03. 2013 |
7585 |
Anotace | Článek seznamuje s názory profesora vzdělávacích technologií Pedagogické fakulty University of Plymouth Steva Wheelera na obsah pojmu "digitální gramotnost". | Poslední komentář | |
---|
|
Máme slona v obýváku? |
 | Markéta Šafránková |
|
|
|
| |
1 komentář |
12. 01. 2012 |
6791 |
Anotace | Článek popisuje zajímavé přirovnání novozélandského výzkumníka v oboru eLearningu Dereka Wenmotha, jež se týká všeobecně známé skutečnosti, že učitelé nemají zájem pracovat s technologiemi, ale celá společnost dělá, že se jí to netýká. | Poslední komentář | Děkuji za zajímavý článek. S odstupem se dá říct, že uvedná Wenmothova typologie učitelů platí nejen v ohledu na zařazování ICT do výuky; a nejen na učitele... |
---|
|
Moodle a jeho využití při výuce |
 | Václav Revenda |
|
|
|
| |
|
15. 06. 2010 |
4353 |
Anotace | Popis vlastností systému řízení výuky Moodle s nabídkou na jeho vyzkoušení v roli lektora a tvůrce kurzu. | Poslední komentář | |
---|
|
Vzdělávací portál pomáhá spojit učitele s žáky |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
12. 11. 2007 |
1703 |
Anotace | Zpráva portálu WiZiQ, jež je domovem v Chandigarhu v severní Indii a realizuje formou webu 2.0 podporu virtuální výuky včetně spojení učitele s žáky v reálném čase. | Poslední komentář | |
---|
|
Velká Británie a Čína zahajují rozsáhlou spolupráci v oblasti e-learningu |
 | Daniel Tocháček |
|
|
|
| |
|
11. 10. 2007 |
1554 |
Anotace | Zpráva o podpisu dohody mezi Velkou Británií a Čínou stvrzující vůli aktivně spolupracovat na poli distančního elektronického vzdělávání. | Poslední komentář | |
---|
|
Kamery mají zabránit podvádění u online testů |
 | Bořivoj Brdička |
|
|
|
| |
|
10. 09. 2007 |
1782 |
Anotace | Článek o možnostech provádět kontrolu při realizaci certifikované zkoušky prostřednictvím sítě na dálku pomocí web kamery. | Poslední komentář | |
---|
|