Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "kompetence"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

Hodnocení online spolupráce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje teoretický popis funkce hodnotícího systému, 1. stupeň definice kompetencí a náznak funkce umělé inteligence schopné hodnotit samostatnou spolupráci žáků. Je určen především studentům předmětů s orientací na vzdělávací technologie UK Praha, PedF.
Autor Bořivoj Brdička

Online spolupráce jako kompetence pro 21. století

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje praktické ukázky aplikací, které jsou k těmto účelům využívány. Naznačuje, jak by mohl vypadat modul, který bude ke stejným účelům zařazen do výzkumu OECD PISA 2015.
Autor Bořivoj Brdička

Informatické myšlení jako výukový cíl

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek se věnuje popisu změny v chápání cílů výuky na ICT orientovaných předmětů ve vyspělých zemích a vysvětluje, co je informatické myšlení, které za změnou stojí, a minimálně v podobě schopnosti zpracovávat informace se týká každého z nás.
Autor Bořivoj Brdička

Počítačová gramotnost podle Scotta

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výzva britsko-amerického učitele informatiky Marca Scotta s diskuzí, jejímž cílem je vysvětlit význam výuky informatiky a lobovat za prosazení vyšších priorit pro ni.
Autor Bořivoj Brdička

Digitální gramotnost podle Futurelab

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o studii známé britské společnosti Futurelab, která se zabývá strukturou a obsahem digitální gramotnosti a doporučuje na prvním místě podporovat kritické myšlení.
Autor Dagmar Stárková

Gamebook

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek se zabývá využitím gamebooku jako nového prostředku pro procvičování programování a algoritmizace. Jedná se o návrh projektu, ve kterém je možné v hodinách informatiky kombinovat učivo z více předmětů, především humanitních, čímž by mohlo být docíleno zvýšení atraktivity informatiky a jejího provázání s jinými tematickými celky rozvíjejícími obecné kompetence žáků.
Autor Petr Sál

ICT kompetence učitele v kontextu vzdělávání pro 21. století

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek v návaznosti na konferenci o technologiích ve vzdělávání Microsoft Partners in Learning 2012 Global Forum řeší, jaký by měly její výsledky mít dopad na kompetence a přípravu učitelů.
Autor Lukáš Kotek

Tablet u zápisu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o průzkumu mínění učitelů o vhodnosti využití tabletů při zápisu dětí do základních škol.
Autor Kateřina Dragounová

Zapomínání podle Richardsona

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek předkládá konkrétní doporučení Willa Richardsona na to, co bychom se měli v roli učitelů odnaučit.
Autor Bořivoj Brdička

Hlavně se nenechat zaskočit

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zamyšlení nad tématem "ICT vs. kompetence" aneb Co vlastně školy čeká?
Autor Petr Chlebek
Celkem: 38