Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Úvodní stránka
Přehled článků
Metodická pomoc
Zpravodaj
O Spomocníkovi
Podcast
RSS RSS
Titulka RVP > Úvodní stránka Spomocníka > Články s klíčovým slovem "spolupráce"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:

PISA 2018 a globální kompetence

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek se v souvislosti s nedávným Kulatým stolem SKAV a EDUin zabývá modifikací cílů mezinárodního šetření OECD PISA směrem ke kompetencím pro 21. století a naší připraveností na tyto změny reagovat.
Autor Bořivoj Brdička

Dovednosti propojeného světa

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Ve 21. století dochází ke změně ve způsobech získávání informací a komunikace. Stále větší roli hraje internet, to klade nároky na změny v uvažování. Osobní přístup je stejně důležitý jako práce na dálku. Využití moderních technologií na nás klade nové nároky.
Autor Andrea Rozkydalová

Vzdělávání v digitálním věku v rámci programu IVLP

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Úvodní zpráva seriálu pojednávajícího o studijní cestě autora po USA v rámci programu IVLP s cílem poznávat tamní způsoby implementace vzdělávacích technologií a navazovat kontakty.
Autor Jaroslav Mašek

Přichází druhá počítačová revoluce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o nejnovějším vývoji v oblasti umělé inteligence, která se dostává na úroveň, kdy bude schopna s lidmi spolupracovat. Tento vývoj přinese další revoluční změny na trhu práce a má vliv i na školství.
Autor Bořivoj Brdička

Thomas Malone o kolektivní inteligenci

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Zpráva o výzkumném záměru specializovaného pracoviště MIT blíže poznat, jak funguje kolektivní inteligence.
Autor Jana Trembošová

Hodnocení online spolupráce

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhý ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje teoretický popis funkce hodnotícího systému, 1. stupeň definice kompetencí a náznak funkce umělé inteligence schopné hodnotit samostatnou spolupráci žáků. Je určen především studentům předmětů s orientací na vzdělávací technologie UK Praha, PedF.
Autor Bořivoj Brdička

Online spolupráce jako kompetence pro 21. století

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
První ze dvou článků pojednávajících o současném vývoji ověřování kompetencí pro 21. století, konkrétně o kolaborativním řešení problémů online, kterým se zabýval MOOC kurz ATC21S. Obsahuje praktické ukázky aplikací, které jsou k těmto účelům využívány. Naznačuje, jak by mohl vypadat modul, který bude ke stejným účelům zařazen do výzkumu OECD PISA 2015.
Autor Bořivoj Brdička

Bitva o B-R5RB

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Informace o mimořádné události, která se odehrála ve virtuálním prostředí hry EVE Online - o rekordní bitvě, do níž se po dobu 20 hodin zapojilo najednou 4 tisíce hráčů z celého světa. Pro nás má velký význam sledovat, jaké vlastnosti počítačové online hry mají, protože učí celou řadu pro život v současném světě důležitých kompetencí.
Autor Rudolf Zscherp

Obama chce zavádět internet do škol s pomocí soukromého sektoru

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek informuje o nejnovějším vývoji amerického programu ConnectED, který se snaží zajistit, aby bylo v dohledné době během vyučování 99 % amerických žáků připojeno vysokorychlostně do internetu. Pro nás velmi zajímavá je úspěšná spolupráce soukromého sektoru se školstvím, kterou se v našich podmínkách zatím příliš nedaří iniciovat.
Autor Sandra Stuchlíková

Prezi – prezentace jinak

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Popis jednoho z nejzajímavějších nástrojů pro tvorbu dynamických nelineárních online prezentací se vstřícnou školskou politikou.
Autor Jakub Běhounek
Celkem: 27